Friday 8 October 2010

Λαχανοντολμάδες

.....με αυγολέμονοή με κρέμα ???Λατρεμένο φαγάκι για όλους στο σπίτι.
Όταν το φτιάχνω όμως πρέπει να έχω πολύ χρόνο γιατί όπως θα δείτε πιο κάτω η ποσότητα που τυλίγω δεν είναι ευκαταφρόνητη !!!!

Υλικά για 70 κομμάτια
2 κιλά κιμά της αρεσκείας σας
8 χούφτες ρύζι καρολίνα parboiled
3-4 κλαράκια άνηθο ψιλοκομμένο
1 μεγάλο ξερό κρεμμύδι τριμμένο
2 κουταλιές της σούπας ξύδι
1 κουταλιά της σούπας αλάτι
1 κουταλάκι του γλυκού πιπέρι
6-7 κουταλιές της σούπας λάδι
1 ποτήρι του νερού, νερό
1 μεγάλο λάχανο περίπου 3 κιλά (ζητάμε αφράτο λάχανο για ντολμάδες, να μην είναι σφιχτό δηλαδή το αντίθετο από αυτό που παίρνουμε για σαλάτα)
Εκτέλεση
Ανακατεύουμε σε μια λεκανίτσα καλά μ’ ένα κουτάλι, όλα τα ανωτέρω υλικά εκτός από το λάχανο.
Βράζουμε σε μια μεγάλη κατσαρόλα αρκετό νερό.
Αφαιρούμε από το λάχανο το σκληρό μέρος, σύμφωνα με τις φωτογραφίες

Μόλις βράσει το νερό βάζουμε μέσα το λάχανο με το άνοιγμα προς τα κάτω.
Σε λίγα λεπτά θα αρχίσουν να μαλακώνουν τα φύλλα.
Με δύο ξύλινες κουτάλες το φέρνουμε τούμπα μέσα στην κατσαρόλα για να μαλακώσουν εξίσου από τις δύο μεριές
Βάζουμε το λάχανο σε μια λεκάνη και μαδάμε ένα ένα τα φύλλα με αρκετή προσοχή για να μην σπάσουν.
Όσο προχωράμε το μάδημα μπορεί να διαπιστώσουμε ότι ορισμένα φύλλα στο βάθος δεν έχουν μαλακώσει τόσο ώστε να μπορούν να διπλωθούν.
Ξαναβάζουμε λοιπόν το λάχανο στο βραστό νερό και επαναλαμβάνουμε από την αρχή την διαδικασία του βρασίματος και για όσες φορές χρειαστεί.
Εγώ το έκανα στο συγκεκριμένο λάχανο 3 φορές.
Κόβουμε το σκληρό κομμάτικαι χωρίζουμε το φύλλο στα δύοπαίρνουμε ένα φυλλαράκι και βάζουμε μια κουταλιά από την γέμιση, λίγο πιο μέσα από την άκρη.
Διπλώνουμε αριστερά – δεξιά και μετά τυλίγουμε. Σύμφωνα με τις φωτογραφίεςΌταν τελειώσουμε το τύλιγμα αλείφουμε μια μεγάλη κατσαρόλα με λίγο ελαιόλαδο και βάζουμε μια στρώση φύλλα από το λάχανο.
Βάζουμε σε σειρές τους ντολμαδες, και τους σκεπάζουμε με λίγα φύλλα από το λάχανο. ρίχνουμε 6 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο, 4 ποτήρια νερό, (εάν χρειαστεί στην πορεία προσθέτουμε κι άλλο νερό).
Βάζουμε ένα πιάτο από την ανάποδη για να μην ανοίξουν οι ντολμάδες και τους βράζουμε για 1 ώρα.
Όταν βράσουν, βγάζουμε προσεκτικά το πιάτο γιατί θα είναι καυτό και γυρίζουμε στο πλάι την κατσαρόλα και με μεγάλη προσοχή παίρνουμε το ζουμί που είναι μέσα για να το χρησιμοποιήσουμε στην κρέμα ή στο αυγολέμονο που θα φτιάξουμε.
Στην συνταγή μας για ντολμάδες με αμπελόφυλλα θα βρείτε οδηγίες και φωτογραφίες για το τύλιγμα, καθώς επίσης για το αυγολέμονο αλλά και για την κρέμαΤΙΡ: απο αυτούς που έφτιαξα κράτησα λίγα κομμάτια τα οποία κατέψυξα για να τα μαγειρέψω άλλη φορά ως εξής:
-Έντυσα ένα δίσκο με μεμβράνη,τοποθέτησα μια σειρά ντολμάδες,κάλυψα ξανά με μεμβράνη, έβαλα άλλη μια σειρά ντολμάδες και ξανά μεμβράνη (επαναλαμβάνουμε όσες φορές χρειαστεί). Όταν τελείωσα, τύλιξα με μεμβράνη τον δίσκο μαζί με τους ντολμάδες , έβαλα ένα χαρτάκι που αναφέρει πόσοι είναι και την ημερομηνία παρασκευής τους και τέλος τύλιξα τον δίσκο μαζί με τους ντολμάδες δυο τρείς φορέςΜπορούμε να τους διατηρήσουμε αρκετό καιρό στην κατάψυξη.
Για να τους μαγειρέψουμε, τους βάζουμε κατ’ ευθείαν από την κατάψυξη στην κατσαρόλα και τους μαγειρεύουμε κατά τον γνωστό τρόπο με την μόνη διαφορά ότι ίσως χρειαστεί να τους βράσουμε λίγο περισσότερο χρόνο.
Καλοφάγωτοι !!!

TIΡ: Εαν η καρδιά απο το λάχανο είναι άβραστη και δεν χρειαζόμαστε άλλα φύλλα, το κρατάμε στην άκρη και φτιάχνουμε την άλλη μέρα λαχανόρυζο ή το κρατάμε για σαλάτα.

36 comments:

ΜΕΤΗ said...

Ααααααααααχχχχχχχχχχ τι μου κανεις πρωι πρωι.........
τους λατρευω κυριως με κρεμα , αρα αφου τους ειδα πρωτη περνω το πιατο με την κρεμα και εξαφανιζομαι......
70 κομματια εφτιαξες φιλεναδα θα φτασουν για ολους......!!!!!!!!!
Καλημερα , καλο π\σ\κ σε ολους,
Φιλακια πολλα φιλεναδα , τα λεμε το βραδυ!!!!!!!

πουαντερι said...

Καλα βαλτή εισαι; τρελενομαι για το φαγητο αυτο, μπορω να φαω μεχρι σκασμου.

Λίνα said...

Καλημέρα!!
Μαράκι μου οι λαχανοντολμάδες σου είναι τέλειοι.
Και εγώ τρελαίνομαι γι' αυτό το φαγητό. Αχ, αχ.

Ξανθή said...

Έτσι πες ότι θα τους βάλεις στην κατάψυξη!!είπα κι εγώ λόχο θα ταΐσεις!!!
Καλημέρα!!!

ΑΧΤΙΔΑ said...

Καλημέραα! Το αγαπημένο φαγητό του άνδρα μου το κάνει συχνά μαζί με λάχανο με χοιρινό με όσο λάχανο του περισεύει.Αν δει την ανάρτηση σου στα σίγουρα ..αύριο θα φάμε λαχανοντολμάδες!

Asteri (Maria) said...

Ωρέ μάνα μου!!!!!!!!!!! μου αρέσει πάρα πολύ αυτό το φαγητό!!!!! με αυγολέμονο, με κρέμαααααααααα
Αααααχχχχ θα με κάνεις να του φτιάξω το ΣΚ.
Πολλά φιλάκιαααααααααααα

ΚΑΛΛΙΑ said...

Τέλειο, τέλειο.... τέλειο...
Μαρία, τι μου κάνεις και είμαι σε δίαιτα? Πραγματική οργανωμένη δίαιτα όμως αυτή τη φορά... 9 κιλά μέχρι τώρα... και πάμε και για άλλα...
Τους φτιάχνω και εγώ έτσι με τη διαφορά ότι προσθέτω στον κιμά και ένα τριμμένο καροτάκι.
Οταν βαριέμαι βέβαια, φτιάχνω λαχανόρυζο με κιμά, το οποίο αυγοκόβω. Έχει ακριβώς την ίδια γεύση μόνο που γλυτώνω, το βαρετό για μένα, τύλιγμα. Στην πρώτη ευκαιρία θα το φτιάξω και θα σας στείλω τη συνταγή.
Τώρα λέω να τηλεφωνήσω στην διαιτολόγο μου να δω αν μπορεί να μου το προσθέσει στο πρόγραμμα μια μέρα την επόμενη εβδομάδα... Αχχχχχ τι άλλο θα της ζητήσω...χαχαχαχαχα
Την καλημέρα μου!!!!

Rena said...

Καλά και άφησε η Μέτη αυτούς με το αυγολέμονο που μου αρέσουν πολύ! Εγώ αντί για ξύδι βάζω λεμόνι στη γέμιση και χρησιμοποιώ πάντα φυτικό βούτυρο αντί για λάδι. Ξέρεις ότι είναι το αγαπημένο φαγητό του γιού μου ε? Οπότε κράτα και κανα δυο για μας. Φιλάκια Μαράκι μου!!!

Irini said...

Τέλειο φαγάκι,είναι το αγαπημένο μου και το έχεις πετύχει στο αυγολέμονο...μμμμμμ.....τα συγχαρητήρια μου!!

Elpiniki said...

M αρέσει πολύ, αλλά ακόμα δεν επιχείρησα να το κάνω... τόσο τύλιγμα με αποθαρρύνει..
Παντως φαίνονται πεντανόστιμοι..
Καλημερα

ιρινι said...

To τέλειο ΦΑΓΗΤΟ!!!! αλλά οπωε λές και εσύ ,χρονοβόρο. Ωραία η ιδέα της καταψυξης. Εγώ οταν τούς βράζω, στρώνω στον πάτο της κατσαρόλας λωρίδες μπεικον(ενας καλός μάγειρας μου το συνέστησε και ειναι πεντανόστιμοι!!
Καλή σου μέρα!!

erifili said...

Υπέροχο.Τό αγαπημένο μου φαγητό.Και μου έδωσες μία πολύ καλή ιδέα με την κατάψυξη.

mar9659 said...

Απο τα πολυαγαπημένα χειμωνιάτικα φαγητά μας!!!
Καλοφάγωτοι οι ζηλευτοί σου λαχανοντολμάδες!!!!
ΜΙΑΜ ΜΙΑΜ !!
Μούδωσες ιδέα για το φαγάκι
της Κυριακής....
Οσο η ιδέα για την καταψύξη...
καταπληκτική...θα την εφαρμόσω ...
Σε ευχαριστώ απο καρδιάς καλή μου φίλη!!!
Νάχεις ενα όμορφο ΠΣΚ!!!
Γλυκό φιλί!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Είναι το μόνο φαγητό που μπορώ να φάω και ... την κατσαρόλα μαζί, όπως ξέρεις χα χα χαα!!
Τους λατρεύουμε κι εμείς τους λαχανοντολμάδες, επισης δεν έχουμε διλλήματα του τύπου κρέμα ή αυγολέμονο, όλους τους τρώμε, είμαστε βολικοί.
Και πως σου πέτυχαν έτσι φιλενάδα!!!!
Γεια στα χέρια σου!!!
Ματς μουτς:)

Γιώργος said...

Τους εξαφανίζουμε επί τη εμφανίσει οικογενειακώς!!!
Μας τους φτιάχνει η πεθερά μου υπέροχα, οπότε δεν έχω μπει ακόμα στη διαδικασία :)
Έτσι όμως που το παρουσιάζεις Μαριώ μου, με βλέπω να αγοράζω λάχανο το Σάββατο στη Λαϊκή :))))
Φιλιά πολλά
Καλό Σαββατοκύριακο

dhmhtra said...

Με τέτοια συνταγή ...άντε να φάμε σήμερα τις φακές που έφτιαξα εγώ!

Εφη said...

Εγώ θα συμφωνήσω σε όλα με την Ελενα!
Με κάλυψε απολύτως!!!!
Και τώρα ζηλεύω τρελά όμως.....

Φιλιά!

Καλό Σ/Κ!!!

Unknown said...

to latreuo auto to fagaki..poli petiximeno fenete...
gia sta xeria sas.
kalo apogeuma

drosostalitsa said...

Πώ πωωωωω ΚΟΛΑΣΗ!!! Τους λατρεύω τους λαχανοντολμάδες! Θέλω θέλω θέλω..

Vasia b. said...

Πολύ πολύ αγαπημένο φαγάκι αν και μπελαλίδικο!!!(στο τύλιγμα)
Είτε αυγολέμονο είτε με κρέμα το τσακίζουμε!!Σήμερα πήρα λάχανο απο την λαϊκή για να το φτιάξω τη Δευτέρα!!
Πολλά πολλά φιλιά Μαράκι μου και καλό σ/κ!!!

Μαριλένα said...

Mαράκι μου, τι ωραία που τους πέτυχες!
αχ, που υπομονή πια να καθησω να τους φτιάξω..
δε με λες; να 'ρθω να παρω μερικους απ' τους δικους σου; :)))

φιλάκια πολλά
και καλό Σαββατοκύριακο!

Δώρα said...

Το λατρεύω αυτό το φαγητό,ειλικρινά.Μπορώ να φάω όλη την κατσαρόλα!
Αλλά φοβάμαι να το φτιάξω,λόγω της διαδικασίας με το λάχανο...

Rena said...

Τρελαίνομαι γι αυτούς με την κρέμα προχτές τους έφαγα!

Ellada said...

Το αγαπημένο μου φαγητό, όταν θέλω, πάω στην πεθερά μου, που τα κάνει κατάπληκτα.
Αχ!!! τώρα πεινάω.

Μarion, said...

Λατρεμένο φαγάκι :)

Ωραία ιδέα αυτο της κατάψυξης.. πολύ βολικό

Phivos Nicolaides said...

Καλό σαββατοκυρίακο, εύχομαι!

My little Prince ♕ Nikolas said...

λατρεμένο φαγητό... πωπω μου τρέχουν τα σαλια βραδιατικα

το ξύδι τι χρειάζεται? εγώ δεν βάζω.. αλλά αν είναι απαραίτητο να βάζω κ εγώ

Vita said...

Τι φαΐ Θεέ μου!Πάω για λάχανα στη λαϊκή.Θα είναι ό,τι πρέπει για αύριο με την ψυχρούλα που λέει ότι θα κάνει

kiki said...

Είναι ένα από τα αγαπημενα μου φαγητά. Ποτέ δεν έλειπε από τα τραπέζια της μάνας μου. Δυστυχώς δεν το φτιάχνω, αφενός για τη φασαρία του, αφετέρου δεν τρώνε το αυγολέμονο η οικογένεια...Αλλά κάποια στιγμή θα το κάνω κι ας το φάω μόνη μου!

Magia da Inês said...

♥ Olá, amiga!
Passei para uma visitinha...♥♥
Hummmmmm!... isso é tudo de bom!!!♥
Seu blog é lindo e agradável!!!
Beijinhos.
♥ Boa semana!
♥♥ Itabira
Brasil♥♥
✿ܓܓ✿ܓ✿ܓ

Thalassenia said...

Από τα πρώτα φαγητά του χειμώνα. Πάντα στην μεγάλη κατσαρόλα για δύο μέρες, χαχα τι χαρά για μένα.

Γειά στα χέρια σου.
Καλή εβδομάδα.

creationsbyeve said...

σλουρπ!!!τρελλαίνομαι για λαχανοντολμάδες!!και με αυτό τον καιρό είναι ό,τι πρέπει!!τραβιέται το αυγολέμονο τέλεια!εγώ σήμερα έφτιαξα χοιρινό με πρασοσέλινο και αυγολέμονο ;)
μου αρέσουν πολύ και με λάχανο τουρσί φιταγμένοι!!
αλλά 70 κομμάτια???????απίστευτο!

Maria B. said...

Με μεγάλη μου χαρά βλέπω ότι όλη η παρέα είμαστε φαν των λαχανοντολμάδων !!!!! ετσι λοιπον αμα βρεθούμε απο κοντά καμμιά φορά ξέρω τι θα σας κεράσω !!!!χιχιχιχιιχιχιιχιχιχ!!!!!!!


φιλια πολλά πολλά και καλή βδομάδα !!!!!

Νίκη said...

Σημερα θα το φτιάξω... καλή μου επιτυχία.. ευχαριστουμε Μαρία!

Maria B. said...

Νικάκι μου καλή επιτυχία, πως τα πήγες ?? πιστεύω ότι τώρα που σου γράφω δεν θα υπάρχει ούτε ψίχουλο!!!

καλή σου μέρα και πολλά φιλάκια

Λιακάδα ☼ said...

Aυτή είναι συνταγή για λαχανοντολμάδες!! Οχι σαν αυτή στις "συνταγές της παρέας" που έχουνε το θράσος να λένε ότι ο μαϊντανός είναι αρκετός για μυρωδιακό!
Λαχανοντολμάς χωρίς άνηθο ίσον μηδεν εις το πηλίκο!!
Συγχκαρητήρια και για τις υπέροχες οδηγίες για το τύλιγμα και τη φύλαξη αν και η τρελλοβέφα έλεγε ότι τον κιμά δεν κάνει να τον φυλάμε στην κατάψυξη όταν είναι μαγειρεμένος...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...