Thursday 26 July 2012

Μαρμελάδα πετροκέρασο

Μια από τις πολύ ωραίες μαρμελάδες, είναι η μαρμελάδα πετροκέρασο.
Έχουμε συνηθίσει να φτιάχνουμε το πετροκέρασο γλυκό του κουταλιού.
Δεν έχει τύχει να το βρω ποτέ σαν μαρμελάδα ή να βρω κάποια ανάλογη συνταγή.
Επειδή μας αρέσει το άρωμα και η γεύση του, φτιάχνω τη δική μου σπιτική μαρμελάδα πετροκέρασο.
Δεν έχει ακριβώς την υφή της μαρμελάδας, μοιάζει λίγο με γλυκό του κουταλιού, αλλά με κομμάτια πετροκέρασου και πιο δεμένη.
Έχει ωραίο ροζ-σωμόν χρώμα και γυαλιστερή εμφάνιση και υφή.
Όσο για την γεύση!! Εδώ δεν χρειάζονται και πολλά λόγια!!
Μια δοκιμή αρκεί για να σας πείσει.
Δοκιμάστε την στο πρωινό σας, πάνω σε μια φετούλα ψωμί, στις τάρτες σας, και σε ότι άλλο σας αρέσει. Θα ξετρελαθείτε από το άρωμά της!!
Ας δούμε πως θα την φτιάξουμε!
Τα υλικά μας:
2 κιλά πετροκέρασα
1750 γρ. ζάχαρη
2 κούπες νερό
2 κουταλιές χυμό λεμόνι
1 μεγάλη κουταλιά γλυκόζη
1 μασουράκι βανίλια
γυάλινα βάζα
Προαιρετικά
cherry brandy ή κονιάκ
Πάμε να την φτιάξουμε:
Βράζουμε τα βάζα που θα βάλουμε τη μαρμελάδα σε νερό με λίγο ξύδι, για δέκα πέντε λεπτά.
Τα τελευταία πέντε λεπτά προσθέτουμε και τα μεταλλικά καπάκια των βάζων.
Τα βγάζουμε και τα αφήνουμε σε καθαρή πετσέτα να στραγγίσουν.
Καθαρίζουμε τα πετροκέρασα από τα κοτσάνια και τα φύλλα και τα πλένουμε πολύ καλά.
Αφαιρούμε τα κουκούτσια με το ειδικό εργαλείο και κόβουμε την σάρκα με μαχαίρι σε δύο ή τρία κομμάτια, ανάλογα το μέγεθος του φρούτου.
Βάζουμε τα κομμάτια των πετροκέρασων σε μεγάλη κατσαρόλα και από πάνω ρίχνουμε την ζάχαρη και το νερό.
Σκεπάζουμε την κατσαρόλα και αφήνουμε δυο-τρεις ώρες να βγάλουν τα υγρά τους και να διαλυθεί όσο γίνεται η ζάχαρη.
Μπορούμε να κάνουμε την προετοιμασία από το προηγούμενο βράδυ και να τα αφήσουμε όλη την νύχτα. Έτσι διαλύεται καλύτερα η ζάχαρη.
Βάζουμε την κατσαρόλα σε μέτρια προς δυνατή φωτιά.
Από την ώρα που θα πάρει βράση, χαμηλώνουμε την φωτιά και μετράμε δέκα λεπτά.
Στο μεταξύ, παίρνουμε το σουρωτήρι των μακαρονιών και το βάζουμε μέσα σε λεκανίτσα που να το χωράει.
Επειδή τα πετροκέρασα βγάζουν πολύ αφρό, τα ξαφρίζουμε προσεκτικά, για να μην αφαιρέσουμε και σιρόπι μαζί.
Παραμένουμε κοντά στην κουζίνα μας και προσέχουμε να μην φουσκώσει η μαρμελάδα και χυθεί έξω.
Αν δούμε κάτι τέτοιο, τραβάμε αμέσως την κατσαρόλα από το μάτι και αφήνουμε να ξεφουσκώσει η μαρμελάδα.
Χαμηλώνουμε κι άλλο την φωτιά, πριν ξαναβάλουμε την κατσαρόλα στο μάτι.
Μόλις περάσουν τα δέκα λεπτά βρασμού, με τρυπητή κουτάλα αφαιρούμε τα πετροκέρασα και τα βάζουμε στο σουρωτήρι.
Όσο σιρόπι στραγγίζει στη λεκανίτσα, το ρίχνουμε στην κατσαρόλα.
Δεν παραλείπουμε να ανακατεύουμε με ξύλινη κουτάλα συνέχεια την μαρμελάδα κατά την διάρκεια του βρασίματος, και ειδικά προς το τέλος, για να μην μας κολλήσει.
Δένουμε το σιρόπι.
Ρίχνουμε μέσα τα κομμάτια του πετροκέρασου, το λεμόνι και την γλυκόζη.
Κάνουμε στο γλυκό το τελικό δέσιμο.
Δοκιμάζουμε αν είναι έτοιμο ως εξής: βάζουμε μια μικρή ποσότητα μαρμελάδας σε πιατάκι και μετά από τρία λεπτά, με το κουτάλι, κάνουμε μια γραμμή στη μέση.
Αν η γραμμή δεν κλείσει, είναι έτοιμο. Αν κλείσει, θέλει ακόμα λίγο βράσιμο.
Κατεβάζουμε την κατσαρόλα από την φωτιά και αφήνουμε να σταματήσει ο βρασμός.
Αφαιρούμε τον αφρό που έχει μείνει. Προσθέτουμε και την βανίλια.
Βάζουμε την μαρμελάδα μας ζεστή, σε ζεστά, εάν είναι δυνατόν, βάζα.
Για τον λόγο αυτό φτιάχνω το γλυκό και συγχρόνως αποστειρώνω τα βάζα ή σε κατσαρόλα με νερό, όπως είπα στην αρχή, ή στον φούρνο στους 150 βαθ. Κελσιου, για μισή ώρα.
Τα βάζα είναι καλύτερα να τα αφαιρούμε με λαβίδα και να τα πιάνουμε με καθαρή και στεγνή πετσέτα, για να μην καούμε.
Προαιρετικά, μπορούμε να προσθέσουμε από μία κουταλιά cherry brandy ή κονιάκ σε κάθε βάζο του κιλού.
Με κουτάλι που έχουμε αποστειρώσει μαζί με τα βάζα, ανακατεύουμε το λικέρ ή το κονιάκ, να πάει παντού μέσα στο βάζο με την μαρμελάδα.
Κλείνουμε τα βάζα και τα βιδώνουμε πολύ καλά.
Τα γυρίζουμε ανάποδα και τα αφήνουμε εκεί μέχρι την άλλη μέρα, να κρυώσουν εντελώς.
Φυλάμε την μαρμελάδα σας σε δροσερό μέρος ή στο ψυγείο.
Καλοφάγωτη!
Ειρήνη Ε.

30 comments:

Unknown said...

Καλημερασ Ειρηνη μου
Πραγματι η συγκεκριμενη μαρμελαδα μου ειναι αγνωστη,οπως φανταζομαι και στον περισσοτερο κοσμο.Ομως παντα το αγνωστο ειναι μια προκληση,ενα εναυσμα, μια ωθηση για μια καινουργια δοκιμη.Ειδικα οταν προκειται για μια γλυκεια δοκιμη οπως αυτη της λαχταριστης μαρμελαδας!!Λατρευω τις μαρμελαδες που περιεχουν και μικρα κομματακια φρουτου,ειναι πιο γεματη και ολοκληρωμενη η γευση ,θεωρω.Ειναι ιδανικες ,οχι τοσο για αλοιγη οσο για γλυκα οπωα ταρτες,παστα φλωρα,σαμπλε κτλ.Πολυ ωραια η ιδεα,και σιγουρα πολυ φινα η νοστιμια.Φιλια πολλα,πολλα.

ΕΛΕΝΑ said...

Ειρηνάκι μου αυτή είναι μια μαρμελάδα που δεν έχω ξανακούσει να κυκλοφορεί πουθενά!
Το πετροκέρασο σαν γλυκό κουταλιού το λατρεύω, σαν μαρμελάδα σίγουρα θα μου αρέσει πολύ!
Αν βέβαια προλάβει να σταθεί πάνω στο ψωμάκι και δεν αρχίσει ο καλός μου να την κουταλίζει από το βάζο χα χα χαα!
Φιλιά!

Pela Farsiarotou, φιλολογος/καθηγητρια αγγλικων/ ειδικη παιδαγωγος said...

mmmmmmm.... με ό,τι και να μοιάζει, είτε μαρμελάδα είτε γλυκό του κουταλιού πάλι φαίνεται λαχταριστότατο!! παίρνω μια κουταλίτσα να δοκιμάσω μιας και δεν έχω ξαναφάει! μιαμ!

Selcouth said...

Καλημέρα κι από 'μένα! Δεν έχω φάει μαρμελάδα πετροκέρασο, αλλά φαίνεται καταπληκτική!
Να έχεις μια όμορφη 'μέρα Ειρήνη!

Effie's Sweet Home Designs said...

Αμάν!!!!!Αυτά είναι!!!!!!!!
Μου αρέσει πολύ!!!!!!!!!
Φιλάκια Ειρήνη μου!!!!!!!!!!!

Μαριλένα said...

αυτό το κόλπο με τ' ανάποδα βάζα, πολύ μου άρεσε! :))
μπράβο Ειρήνη: για άλλη μια φορά και η συνταγή και η παρουσίαση, άψογη!!

Tante Kiki said...

Eιρήνη μου, πολύ πρωτότυπη μαρμελάδα κι ότι συζητούσα εχθές για πετροκέρασα κι αναρωτιόμουν αν θα βρω για να κάνω γλυκό που αρέσει στην Ιωάννα μας... Υπέροχη έγινε η μαρμελάδα σου, τέλειο χρώμα κι από γεύση είμαι σίγουρη ότι θα είναι μοναδική!!! Μου άρεσε πολύ και το κόλπο με το αλκοόλ, που το πρωτοάκουσα στο σεμινάριο που έκανα αλλά ακόμα δεν το εφάρμοσα. Εμάς μας είπαν ότι βοηθάει και στη συντήρηση της μαρμελάδας. Τώρα θα το εφαρμόσω...
Καλοφάγωτη και φιλιά!

Elena said...

Καλησπέρα Ειρήνη μου! Δεν έχω ξαναδοκιμάσει μαρμελάδα πετροκέρασο.... αλλά φαίνεται υπέροχη!! Σ'ευχαριστούμε για την συνταγή και τις συμβουλές σου! Φιλάκια!

eirini said...

Βλέπω το πιατάκι και μου τρέχουν τα σάλια...!!!!!!!!!!
Αχ βρε Ειρήνη, καταστροφή είσαι!!!! :))))))))

Eri said...

Χειλάκια πετροκέρασο θα αποκτήσω κ εγώ αν κάτσει στα χέρια μου αυτη η μαρμελάδα μια και δεν θα την αφήνω!
Τρελαίνομαι για το πετροκέρασο, για άλλη μια φορά υπέροχη συνταγή Ειρήνη μου, αν βρω σήμερα πετροκέρασα θα πάρω και θα την φτιάξω! Φιλάκια πολλά!

Βάσω - Οι ιστορίες της μαμάς! said...

Δεν έχω ξαναφάει μαρμελάδα πετροκέρασο και φαίνεται πολύ λαχταριστή!

Rena said...

Και μάγουλο βερίκοκο!!!!!
Τέτοιες γεύσεις τείνουν να εξαφανιστούν,μπράβο που μας τις θυμίζεις!!!!!!!

Εφη said...

Ασυνήθιστη? Γιατί άραγε δεν την βλέπουμε? Λόγω της τιμής τους ίσως ...και λόγω διαθεσιμότητας μάλλον?

Μου αρεσει που δεν είναι κλασσική η υφή της!

Ειρήνη Ε. said...

Φωτεινή, στις μαρμελάδες μου προτιμώ το φρούτο να είναι διακριτό, να ξεχωρίζει και όχι να είναι όλη μια μάζα. Είναι θέμα προτίμησης. Βέβαια τις χρησιμοποιώ εκτός από το πρωινό μας και διάφορα γλυκά, που απαιτούν την χρήση της μαρμελάδας. Πιστεύω ότι με τις σπιτικές μαρμελάδες, γίνονται πιο νόστιμα.
Την μαρμελάδα πετροκέρασο την φτιαχνω για την γεύση και το ντελικάτο της άρωμα. Δεν την έχω βρει πουθενά στο εμπόριο ως τώρα.
Είναι υπέροχη.
Καλό σου βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Έλενα και εγώ δεν την έχω δει πουθενά ως τώρα, γι' αυτό και την φτιάχνω μόνη μου. Η μικρή τρελαίνεται για το πετροκέρασο και το φτιάχνω και σαν γλυκό του κουταλιού και σαν μαρμελάδα.
Οι ωραίες μαρμελάδες, όπως φαίνεται, δεν προλαβαίνουν να απλωθούν επάνω στο ψωμάκι. Τρώγονται κατ' ευθείαν από το βάζο!!!
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Πέλα, πάρε όσες κουταλίτσες θέλεις. Είμαι σίγουρη ότι αυτή η μαρμελάδα, θα σου αρέσει ιδιαίτερα. Διαφέρει από τις γνωστές. Βάλε την πάνω στο ψωμάκι σου και δοκίμασέ σε κάποιο γλυκάκι. Έχει φίνα γεύση και άρωμα.
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Selcouth, αν βρεις πετροκέρασα δοκίμασε να την φτιάξεις. Είναι γευστικότατη!
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Έφη και σε μας το ίδιο. Ωραιότατη η μαρμελάδα!!
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Μαριλένα, με αυτόν το τρόπο, τα βάζα με την ζεστή μαρμελάδα, σφραγίζουν καλύτερα. Επιτρέπει στην μαρμελάδα μας, να έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και σε εμάς να την απολαμβάνουμε για περισσότερο χρόνο.
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Κική, αν βρεις πετροκέρασα, φτιάξε για την Βασιλικούλα μια δόση μαρμελάδας. Δυστυχώς η διάρκεια της διάθεσης αυτού του φρούτου στην αγορά, είναι μικρή, οπότε πρέπει να έχουμε τον νου μας, για να τα προμηθευτούμε εγκαίρως. Κάτι τέτοιο συμβαίνει και με τα βύσσινα.
Το αλκοόλ, εκτός από συντηρητικό, βοηθά για να μην ζαχαρώνει εύκολα το γλυκό μας, και επιπλέον του χαρίζει ακόμα πιο ωραία γεύση, κατά την γνώμη μου. Αυτό το κόλπο, το έμαθα από την πεθερά μου. Βέβαια η προσθήκη του είναι προαιρετική.
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Elena, είναι πολύ γευστική μαρμελάδα. Αξίζει να την δοκιμάσεις.
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

eirini, γλυκιά καταστροφή όμως. Θα την έλεγα.....δημιουργική καταστροφή, μια και έχει σαν αποτέλεσμα μια τόσο γευστική μαρμελάδα!
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Έρη, είναι από τις πιο ωραίες μαρμελάδες που φτιάχνω. Είμαι σίγουρη ότι ο μικρός θα ξετρελαθεί και θα σου ζητάει συνέχεια! Καλή επιτυχία, αν την φτιάξεις.
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Βάσω, θα πρέπει να την δοκιμάσεις κάποια στιγμή, θα σου αρέσει πολύ.
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Rena, και χειλάκι πετροκέρασο! Πράγματι αυτήν την μαρμελάδα, δύσκολα θα την βρεις, συνήθως το φρούτο αυτό το φτιάχνουν γλυκό του κουταλιού. Σαν μαρμελάδα όμως είναι επίσης ωραίο.
Καλό σου βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Έφη, τα πετροκέρασα τα φτιάχνουν συνήθως γλυκό του κουταλιού. Τα περνάμε πρώτα από ασβέστη. Σαν γλυκό τα βρίσκεις παντού. Ο χρόνος που διατείθενται στην αγορά, είναι λίγος 3-4 εβδομάδες και ίσως λίγο περισσότερο. Συνήθως βγαίνουν την ίδια περίοδο με τα βύσσινα. Τα βύσσινα τα έχω βρει και ως μαρμελάδα. Τα πετροκέρασα όμως, όχι. Η τιμή τους φέτος ήταν η ίδια περίπου με του μαύρου κερασιού. Άρα δεν νομίζω ότι είναι θέμα ακριβής αγοράς του προϊόντος.
Καλό βράδυ.

eleni said...

Μμμ,τι ωραίο γλυκάκι,όπως και τα πετροκέρασα-ξεχωριστή η νοστιμιά τους!
Φιλιά!

Ειρήνη Ε. said...

eleni, είναι ωραιότατο φρουτάκι!! Το τρώμε και φρέσκο, αν μας αρέσουν τα λίγο ξινούτσικα φρούτα. Τη φετινή χρονιά, ήταν πιο μεγάλα και πιο γλυκά από άλλες φορές. Έγιναν ωραιότατα και σαν γλυκό του κουταλιού και σαν μαρμελάδα.
Καλό μεσημέρι.

Anonymous said...

Δεν την έχω ξανακούσει... Φαίνεται όμως σκέτη γλύκα! Φιλάκια και καλό Σ/κ!!!

Ειρήνη Ε. said...

beauty str, φαίνεται και είναι σκέτη γλύκα, η μαρμελάδα πετροκέρασο. Φτιάξε την και θα το διαπιστώσεις και η ίδια.
Καλό βράδυ.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...