Wednesday 14 November 2012

Πατατοσαλάτα με καπνιστή πέστροφα

Ένα από τα ελληνικά προϊόντα που μου αρέσουν ιδιαίτερα, είναι η καπνιστή πέστροφα από την περιοχή των Σερρών.
Με ωραίο ανοιχτό σωμόν χρώμα και κρουστή σάρκα.
Την βρίσκουμε σε πολλά σημεία πώλησης. Την αγοράζω συσκευασμένη συνήθως, από μεγάλο σούπερ μάρκετ.
Δεν βγάζει έντονα την μυρωδιά του ψαριού. Γευόμαστε το άρωμα και την γεύση του καπνίσματος, αλλά χωρίς να υπερισχύει της όλης γεύσης και να είναι ενοχλητικό.
Από την πρώτη φορά που την δοκίμασα, την ξεχώρισα από άλλα παρεμφερή προϊόντα.
Αρκετές φορές την σερβίρω με λίγο λεμονάκι, λίγο άνηθο και λίγο φρέσκο κρεμμυδάκι. Άλλες φορές, την εντάσσω σε πιο σύνθετες συνταγές, όπως η πατατοσαλάτα που θα σας δείξω σήμερα.
Με αυτήν συνόδευσα τις μαριναρισμένες χοιρινές μπριζόλες που θα σας δείξουμε σε επόμενη ανάρτηση.
Ταιριάζει φυσικά και με ένα σωρό άλλα φαγητά.
Μπορώ να σας πω όμως ότι, άνετα τρώγεται και μόνη της.
Ας δούμε πως θα την ετοιμάσουμε.
Τα υλικά μας:
750 γρ. πατάτες
200 γρ. πέστροφα καπνιστή Σερρών
μισή πιπεριά κόκκινη
μισή πιπεριά πράσινη
μισό ξερό κρεμμύδι
1 κρεμμυδάκι χλωρό
1/3 από ένα μέτριο αγγούρι
άνηθο
φρεσκοτριμμένο πιπέρι
αλάτι
Για την σως
5 κουταλιές ελαιόλαδο
1,5 κουταλιές χυμό λεμονιού
1 γεμάτη κουταλιά μουστάρδα
Πάμε να την φτιάξουμε:
Καθαρίζουμε και κόβουμε τις πατάτες σε μεγάλα κομμάτια.
Σε μια κατσαρόλα, βάζουμε νερό με λίγο αλάτι, να βράσουν.
Ρίχνουμε τις πατάτες και τις αφήνουμε να βράσουν, μέχρι να μαλακώσουν.
Προσοχή, δεν θέλουμε να παραβράσουν και να αρχίσουν να λιώνουν.
Κόβουμε την κόκκινη και την πράσινη πιπεριά, σε λωρίδες.
Κόβουμε το κρεμμύδι σε φέτες και το φρέσκο κρεμμυδάκι σε ροδέλες.
Κρατάμε λίγο άνηθο για το στόλισμα και τον υπόλοιπο τον ψιλοκόβουμε.
Αφού βράσουν οι πατάτες, τις στραγγίζουμε καλά και τις βάζουμε στο σκεύος που θα σερβίρουμε την πατατοσαλάτα.
Με μαχαίρι ή πιρούνι, κόβουμε τις πατάτες σε μεγαλούτσικα κομμάτια.
Δεν θέλουμε να κοπούν σε μικρά κομμάτια, γιατί κατά το ανακάτεμα κυρίως της σαλάτας, θα λιώσουν.
Κρατάμε λίγες λωρίδες πιπεριάς, λίγες φέτες κρεμμυδιού και μερικές ροδέλες από το φρέσκο κρεμμυδάκι.
Τα υπόλοιπα τα ρίχνουμε επάνω στις πατάτες.
Κόβουμε σε κομμάτια την πέστροφα και την βάζουμε στο κέντρο.
Ανακατεύουμε καλά, όλα τα υλικά της σάλτσας.
Στολίζουμε την πατατοσαλάτα μας, με τα λαχανικά που έχουμε κρατήσει, όπως δείχνουμε στις φωτογραφίες, ή όπως αλλιώς μας αρέσει.
Ρίχνουμε από πάνω την σάλτσα, προσέχοντας να πάει παντού.
Πασπαλίζουμε με φρεσκοτριμμένο πιπέρι και με αλάτι.
Το ιδανικό θα ήταν, να ρίξουμε το μεγαλύτερο μέρος της σάλτσας όσο οι πατάτες είναι ακόμα ζεστές και να τις ανακατέψουμε προσεκτικά. Η σάλτσα θα εισχωρήσει καλύτερα στις πατάτες και θα τις νοστιμίσει. Μετά μπορούμε να στολίσουμε την πατατοσαλάτα και να ρίξουμε επάνω, την υπόλοιπη σάλτσα.
Αν θέλουμε μπορούμε να προσθέσουμε καρότο σε ροδέλες ή τριμμένο στο χονδρό του τρίφτη.
Ωραία ταιριάζει στην σαλάτα αυτή, η κάππαρη και τα καππαρόφυλα τουρσί. Θα τα ξαρμυρίσετε δυο τρεις ώρες, πριν τα προσθέσετε.
Την σαλάτα αυτήν την έχω αλατίσει με ανθό αλατιού, θαλασσινό αλάτι πρώτης ποιότητας, που θα βρείτε στα μπαχαράδικα. Αυτό που χρησιμοποίησα εγώ, προέρχεται από την ιδιαίτερη πατρίδα μου, το αγαπημένο μου νησί.
Καλή μας όρεξη!
Ειρήνη Ε.

46 comments:

Unknown said...

Καλημέρα Ειρήνη μου
Χαίρομαι που κάνεις αναφορά σε αυτό το νόστιμο,τοπικό προϊόν της βόρειας Ελλάδας.Πρόκειται για την τοπική ιχθυοκαλλιέργεια της πέστροφας από το Άγκιστρο Σερρών,ένα ακριτοχώρι στα σύνορα Ελλάδας-Βουλγαρίας,αλλά και από την καταπληκτική ορεινή περιοχή των Άνω-Ποροϊων.Πολλές φορές επισκεφτήκαμε τα μέρη αυτά,-ο σύζυγός μου κατάγεται από τις Σέρρες-και μείναμε ενθουσιασμένοι από τη φυσική ομορφιά των τοπίων ,αλλά φυσικά και από την ανεπανάληπτη γεύση του καπνιστού ψαριού!
Πόλύ σωστά επέλεξες να το προσθέσεις σε μία ωραία πατατοσαλάτα,γιατί έτσι αναδεικνύεται η θεσπέσια γεύση του.Με ισορροπημένα όλα τα υπόλοιπα υλικά της,θα γίνει η αγαπημένη σαλάτα μας,γιατί όχι και το ελαφρύ κυρίως γεύμα μας!Φιλιά πολλά,πολλά.

sundayspoon said...

Πολύ ωραία ιδέα με ένα εξαιρετικό τοπικό προϊόν και ιδιαίτερη εμφάνιση! Σαν λουλούδι μοιάζει...
Είναι υπέροχη!!!

Unknown said...

Αυτή η σαλάτα θα είναι γεύμα κανονικό και μάλιστα με ελληνικά προιόντα.
Πολύ χρήσιμες οι πληροφορίες και από εσένα και από την αναγνώστρια σου, Φωτεινή.Καλή συνέχεια με όμορφες γεύσεις.

Notoula said...

Δεν έχω δοκιμάσει ποτέ καπνιστή πέστροφα.
Ομολογώ ότι τα χρώματα στην φωτογραφία σου και η περιγραφή σου με έπεισαν για μία δοκιμή.

Helen Gr said...

Λατρεμένα υλικά, Ειρήνη μου, έφτιαξαν μια υπέροχη σαλάτα! Πολύ θα ήθελα να την είχα σήμερα το μεσημέρι!
Φιλάκια, καλή σου μέρα.

eleni said...

Ειρήνη,και μόνο που τη βλέπεις με όλα αυτά τα χρώματα σε χορταίνει!
Τι σαλάτα,για κύριο πιάτο θα την προτιμούσα-είμαι λίγο περίεργη στις προτιμήσεις.
Φιλιά!

olga said...

Μιαμ μιαμ τι νοστιμιές είναι αυτές!!

SPYRIDOULA said...

Τι ωραίο φαγάκι!Και έλεγα αύριο να φτιάξω ψάρι με κάτι συνοδευτικό οπότε θα δοκιμάσω τη συνταγή σου!Φιλάκια πολλά!

Ερμιόνη said...

Καλημέρα Ειρήνη μου! Να μια ιδιαίτερη και διαφορετική πατατοσαλάτα στην οποία συμπρωταγωνιστεί ένα υλικό το οποίο μάλλον δεν θα σκεφτόμουν ποτέ να χρησιμοποιήσω!
Και με πολύ προσεγμένη εμφάνιση!
Φιλιά πολλά!

Lila Xagorari said...

Η καπνιστή πέστροφα μου αρέσει πάρα πολύ, ως μεζεδάκι με ουζάκι δεν έχω καλύτερο, όμως και στην πατατοσαλάτα θα είναι φανταστική!!

mm_skg said...

Ποιημα η σαλατουλα Ειρηνη μου!
Αυτη θα αρεσει και στον καλο μου που λατρευει τα καπνιστα μεζεδακια!
Αχ, τι μου εκανες και εχω ακομα μια ωριτσα για να επιστρεψω στο σπιτι.... Θα λυσσαξω μεχρι τοτε!

Ειρήνη Ε. said...

Φωτεινή, έτσι είναι ακριβώς όπως τα λες. Η περιοχή του Άγκιστρου Σερρών, παράγει την καλύτερη καπνιστή πέστροφα, που εγώ τουλάχιστον, έχω δοκιμάσει. Εκτός από την φυσική ομορφιά της πατρίδας μας, θα πρέπει να αναδυκνείουμε και τα εκλεκτά της προϊόντα.
Καλό μεσημέρι.

Ειρήνη Ε. said...

sandayspoon, πρόκειται ένα εξαιρετικό καπνιστό ψαράκι. Την χρησιμοποιώ σε διάφορες παρασκευές, όπως η σημερινή μας σαλάτα, αλλά τρώγεται και σκέτη με λίγο λεμονάκι.
Καλό μεσημέρι.

Ειρήνη Ε. said...

Αρμονία, κάποιες φορές την χρησιμοποιώ και σαν ένα νόστιμο, ελαφρύ γεύμα, εκτός από σαλάτα.
Καλό είναι να μαθαίνουμε και να προτιμούμε τα δικά μας, καλά προϊόντα.
Καλό μεσημέρι.

Taste Advisor said...

Η πέστροφα μου αρέσει πάρα πολύ και η ιδέα σου με τη σαλάτα είναι εξαιρετική!
Θα δοκιμασθεί οπωσδήποτε!

Ειρήνη Ε. said...

Νοτούλα, πρόκειται για πολύ νόστιμο καπνιστό ψάρι, ελληνικής παραγωγής. Θα το δοκιμάσεις και θα ενθουσιαστείς.
Καλό μεσημέρι.

Ειρήνη Ε. said...

Ελένη, πραγματικά πολύ νόστιμη σαλάτα!
Καλό μεσημέρι.

Ειρήνη Ε. said...

Ελένη, χορταστική η σαλατούλα με την πέστροφα. Για όποιον όμως θέλει, μπορεί να αποτελέσει ένα χορταστικό κύριο πιάτο. Καπνιστό ψαράκι, λαχανικά και νόστιμη σάλτσα, μας προκαλούν να τα δοκιμάσουμε.
Καλό βράδυ.

Ειρήνη Ε. said...

Όλγα, πατατοσαλάτα-νοστιμιά, η σημερινή μας πρόταση!
Καλό μεσημέρι.

Ειρήνη Ε. said...

Σπυριδούλα, δοκίμασέ την. Θα την ευχαριστηθείτε, και θα την ξαναφτιάξεις.
Καλό μεσημέρι.

Tante Kiki said...

Καλημέρα Ειρήνη μου... χαίρομαι που αναφέρεις αυτό το ωραίο προϊόν της περιοχής μου... Είναι υπέροχο και μέχρι κι εγώ που δεν τρώω ιδιαίτερα τα ψάρια... το τρώω άνετα.
Πάντως η σαλάτα σου είναι όνειρο και πολύ χορταστική και νοστιμότατη!
Γεια στα χέρια σου!
Καλή σου συνέχεια!

Ειρήνη Ε. said...

Ερμιόνη, αυτή η καπνιστή πέστροφα είναι απίστευτα νόστιμη, μέσα σε μια πατατοσαλάτα δε, είναι το κάτι άλλο!! Αν σου αρέσουν παρόμοιοι συνδυασμοί γεύσεων, δοκίμασέ την! Σίγουρα η καλή εμφάνιση μια σαλάτας, είναι η πρώτη εντύπωση, όμως η γεύση της είναι αυτή που μένει τελικά!
Καλό μεσημέρι.

Ειρήνη Ε. said...

Λίλα, είναι φοβερό μεζεδάκι, η καπνιστή πέστροφα. !! Θα σου αρέσει σίγουρα, συνδυασμένη με πατατοσαλάτα!!
Καλό μεσημέρι.

Ειρήνη Ε. said...

Μαρίνα και ο δικός μου καλός, αγαπάει τέτοιου είδους "μεζεκλίκια"!! Η πατατοσαλάτα με την καπνιστή πέστροφα, άρεσε πολύ. Είναι ένας ωραίος και διαφορετικός συνδυασμός. Να δούμε τι θα πει και ο δικός σου καλός!!!!
Καλό μεσημέρι.

Ειρήνη Ε. said...

Πόπη, δοκίμασε την. Το καπνιστό ψάρι, ταιριάζει απίστευτα με την πατατοσαλάτα.
Καλό μεσημέρι.

ΕΛΕΝΑ said...

Ειρηνάκι μου εγώ αυτήν την πατατοσαλάτα την λάτρεψα με το που την είδα όπως ξέρεις, είναι χάρμα οφθαλμών και σίγουρα χάρμα γεύσης!!!
Ωραίες και οι πληροφορίες που μας δίνει η Φωτεινούλα!
Φιλιά, καλό μεσημέρι!

Ειρήνη Ε. said...

Κική, αν και δεν αγαπώ ιδιαίτερα τα καπνιστά, αυτό το ψάρι με κέρδισε αμέσως! Αξίζει, είναι πεντανόστιμο. Με την πατατοσαλάτα, ταίριαξε και εξαφανίστηκε σχεδόν αμέσως!!
Καλό μεσημέρι.

Ειρήνη Ε. said...

Έλενα και εμείς την λατρέψαμε, από την πρώτη φορά που την έφτιαξα. Αρκετές φορές αγοράζω αυτήν την πέστροφα και την διατηρώ στο ψυγείο. Την τρώμε και σκέτη με λίγο λεμονάκι και άνηθο, είναι φοβερός μεζές!! Η δε πατατοσαλάτα όπως καταλαβαίνεις, δεν μένει και πολύ στην σαλατιέρα!!
Καλό μεσημέρι.

Μαριλένα said...

οι σαλάτες κάθε είδους ειναι η αδυναμία μου Ειρήνη!
κι αυτή με το καπνιστό ψαράκι, θα είναι σίγουρα, εξαιρετική!
ωραία ιδέα κιόλας, τώρα που μπαινουμε και σε περίοδο ψαροφαγίας, ε; :))
την καλησπέρα μου!

Δημιουργία said...

Σήμερα Ειρήνη μου έδωσες μια όμορφη ιδέα για την πατατοσαλάτα που φτιάχνω τακτικά γιατί αρέσει σε όλους.Ετσι δε φτιαγμένη πιστεύω θα τους αρέσει ακόμα πιο πολύ.

Eri said...

Πωπω Λαχταριστή σαλάτα Ειρήνη μου, εγώ την Ελληνική Καπνιστή πέστροφα θα την γευτώ το καλοκαίρι αλλα θα την κάνω με Καναδέζικη Καπνιστή Πέστροφα τωρα στις γιορτινές μέρες. φιλάκια πολλά!

DIMI said...

Καλησπέρα Είρήνη!Πολύ όμορφη η πατατοσαλάτα σου!Νόστιμη καί χορταστική!Καί πολύ ωραία ιδέα γιά γιορτινό τραπέζι!Καλό βράδυ!Φιλάκια!!

Ξανθή said...

Έχω βαζάκι από Πελοπόννησο εξαιρετικό θα δοκιμάσω.
Καλό βράδυ.

Eleni said...

Ειρήνη μου η σαλάτα σου είναι καταπληκτική.Φαντάζομαι πόσο φοβερή γεύση έχει.Για τις γιοτρές είναι ότι πρέπει!!!
Φιλιά πολλά!

ΜΕΤΗ said...

Ειρηνακι υπεροχη η σαλατουλα σου !!!!
Ολα τα υλικα της , αγαπημενα μας , την βλεπω μαλλον για κυριως γευμα και οχι σαν συνοδευτικο!!!!!
Φιλακια πολλα κοριτσαρα μου!!!!

Maria B. said...

ξεχωριστό και καλοφτιαγμένο Ρηνακι μου το πιάτο σου !!!! γεια στα χεράκια σου !!!!


φιλια πολλά και καλό βράδυ

Ειρήνη Ε. said...

Μαριλένα, η σαλατούλες είναι απαραίτητες στο τραπέζι μας. Μια νόστιμη, διαφορετική ψαροσαλάτα, αλλάζει λίγο τις συνηθισμένες καθημερινές σαλάτες. Για όσους αρχίζει περίοδος ψαροφαγίας, νηστεία λόγω των εορτών των Χριστουγέννων, μπορεί να γίνει και ένα ωραίο ελαφρύ γεύμα.
Καλή σου ημέρα.

Ειρήνη Ε. said...

Κατερίνα, η πατατοσαλάτα είναι από τις πιο νόστιμες σαλάτες. Την φτιάχνω αρκετά συχνά, γιατί αρέσει στην οικογένεια. Με την προσθήκη της καπνιστής πέστροφας, η γεύση της γίνεται πολύ καλύτερη.
Καλή σου ημέρα.

Ειρήνη Ε. said...

Έρη, φαντάζομαι ότι η καπνιστή πέστροφα του Καναδά, θα είναι νόστιμη. Φτιάξε την πατατοσαλάτα με αυτήν και το καλοκαίρι με το καλό, θα την φτιάξεις με την ελληνική πέστροφα. Να δούμε με ποια θα γίνει καλύτερη!!
Καλή σου ημέρα.

Ειρήνη Ε. said...

Dimi, ταιριάζει ωραιότατα σε ένα γιορτινό τραπέζι. Παρουσιασμένη όμορφα, θα εντυπωσιάσει γευστικά και αισθητικά.
Καλή σου ημέρα.

Ειρήνη Ε. said...

Ξανθή, ευκαιρία να την δοκιμάσεις και με πέστροφα από την Πελοπόννησο. Καπνιστή, δεν έχω δοκιμάσει ακόμα, αλλά η φρέσκια που έχω γευτεί αρκετές φορές, είναι εξαιρετική!!
Καλή σου ημέρα.

Ειρήνη Ε. said...

Ελένη, έχει πράγματι φοβερή γεύση. Κατάλληλη για γιορτινά τραπέζια, αλλα γιατί όχι και στο καθημερινό μας τραπέζι, θα συνοδεύσει άριστα το φαγητό μας.
Καλή σου ημέρα.

Ειρήνη Ε. said...

Μέτη, μπορούμε να την φάμε όπως μας αρέσει. Είτε σαν κύριο, είτε σαν συνοδευτικό πιάτο, είναι πεντανόστιμη.
Καλή σου ημέρα.

Ειρήνη Ε. said...

Μαράκι, την νοστιμιά στη σαλάτα αυτή, την δίνει η καπνιστή πέστροφα.
Καλή σου ημέρα.

Selcouth said...

Μόνο που έχει πέστροφα φτάνει! Τη λατρεύω και παλιά παίρναμε με τον πατέρα μου από τον Ορχομενό, όποτε πηγαίναμε για εκδρομή. Ωραία πατατοσαλάτα Ειρήνη μου! Ξεφεύγει από αυτές που φτιάχνω.
Καλό απόγευμα!

Ειρήνη Ε. said...

Sel, η καπνιστή πέστροφα έχει γίνει από τα αγαπημένα μας συντηρημένα ψάρια. Γνωρίζω ότι υπάρχει και η πέστροφα Ορχομενού, δεν έχω βρει καπνιστή. Αν βρω θα την δοκιμάσω όμως. Στην πατατοσαλάτα η πέστροφα είναι θαύμα! Αλλάζει τελείως την γεύσης μια συνηθισμένης πατατοσαλάτας.
Καλό βράδυ.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...