Tuesday 3 February 2009

Κοτόπουλο με τζίντζερ και πορτοκάλι

Αύριο όπως είπαμε έχουμε το σούπερ κέρασμα της Μαρίας. Μέχρι τότε, θα σας ταίσω ένα κοτοπουλάκι ..... διαιτητικό, για να μην μας παραπονιέστε ότι σας έχουμε μες τις θερμίδες.
Η συνταγή είναι από την φίλη μου την Ελένη, που πηγαινοέρχεται συχνά στην Ιταλία και με εφοδιάζει με ιταλικές συνταγές. Την συνταγή αυτή όπως μου είπε την φτιάχνουν συχνά οι Ιταλοί φίλοι της, αλλά και η ίδια. Εννοείται ότι έβαλα και την δική μου πινελιά, προσθέτοντας μπόλικο κάρυ και κονιάκ, που δεν υπήρχαν στην αρχική συνταγή και πατατούλες που πήραν πολύ ωραίο άρωμα και γεύση από τα διάφορα μυρωδικά.
Η ιδιαίτερη νοστιμιά αυτού του πιάτου οφείλεται στο ότι μαγειρεύεται χωρίς καθόλου νερό, μόνο με το χυμό των εσπεριδοειδών που προσθέτουμε.
Ιδού λοιπόν το αποτέλεσμα της …. ελληνοιταλικής συμμαχίας..
Χρειάστηκα:
1200 γρ. φιλέτο κοτόπουλο σε κομματάκια μπουκιάς
4-5 πατάτες
1 μεγάλο κρεμμύδι ψιλοκομμένο
2 μεγάλα πορτοκάλια (το χυμό και την φλούδα τους)
1 λεμόνι (τον χυμό και την φλούδα του)
1 μικρή ρίζα τζίντζερ τριμμένη (αν δεν βρείτε βάλτε σκόνη, όμως το άρωμα θα είναι λιγότερο έντονο)
2 κουταλιές σούπας κάρυ
σκόνη σκόρδου
κολίαντρο
ψιλοκομμένο μαϊντανό
αλάτι, πιπέρι φρεσκοκομμένο
μισή κούπα κονιάκ
Το έφτιαξα:
Σε βαθιά κατσαρόλα έριξα τις πατατούλες κομμένες σε κομμάτια και τις σοτάρισα σε ελαιόλαδο να πάρουν λίγο χρώμα. Τις έβγαλα με τρυπητή κουτάλα και τις άφησα στην άκρη.
Έριξα το κρεμμύδι να πάρει επίσης χρώμα και πρόσθεσα τις μπουκίτσες απ’ το φιλέτο κοτόπουλου να σωταριστούν κι αυτές. Έσβησα με το κονιάκ. Πρόσθεσα τον χυμό από τα δύο πορτοκάλια και το λεμόνι, τα μυρωδικά και άφησα το φαγητό να σιγοβράσει. Μισή ωρίτσα πριν το τέλος, έριξα στην κατσαρόλα και τις πατατούλες, καθώς και τις φλούδες από τα πορτοκάλια και το λεμόνι (σε κομματάκια). Νερό δεν χρειάστηκε να βάλω, μαγειρεύτηκε το φαγητό μέσα στον χυμό των εσπεριδοειδών και το κονιάκ.
Αν τα πορτοκάλια σας δεν είναι πολύ ζουμερά, προσθέστε τον χυμό από ένα ακόμη πορτοκάλι.
Το τελικό αποτέλεσμα ήταν ένα πολύ μυρωδάτο και νόστιμο πιάτο.
Καλή επιτυχία.

24 comments:

Maria B. said...

γεια σου Ελενάκι μου με τα ωραία σου και με τις συνταγές σου απο τας Ιταλίας!!!! ονειρο το φαγάκι σου, το πορτοκάλι ταιριάζει πάρα πολύ με το κοτόπουλο!! ειναι και με λίγα λιπαρα !!!! χιχιιχ!!

Anonymous said...

Μια φίλη μου μαγειρεύει το κοτόπουλο μέσα σε χυμό από πορτοκάλια. Μάλιστα μου έχει πει ότι χρησιμοποιεί 8 πορτοκάλια, που εμένα μου φαίνονται πάρα πολλά και ότι της γίνεται το φαγητό πολύ νόστιμο.
Θα την δοκιμάσω κι εγώ αυτή τη συνταγή, είμαι περίεργη.

Anonymous said...

Eμένα μου αρέσει η προσθήκη κάρυ. Φτιάχνω κοτόπουλο με κάρυ και μας αρέσει πολύ.
Αυτό πρέπει να είναι ένα πιάτο όλο αρώματα, όπως το φαντάζομαι. Με τζίντζερ, πορτοκάλι και κάρυ.
Και χωρίς πολλές πολλές θερμίδες.

Μαριλένα said...

τό μονο κρεατικό που τρωω, ειναι το κοτόπουλο.
οποτε, ακολουθούμε τάχιστα τη συνταγή!

φιλιά και καλο μεσημερι :))

Peter M said...

Orange & ginger are a perfect pairing, Asian tastes too!

Also, why not call it by it's Greek name, "piperorizo"?

Anonymous said...

Θα είναι καταπληκτική Έλενα.Πορτοκάλι βάζω στο κουνέλι κατσαρόλας(ονειρική γεύση δίνει) και στο χταπόδι επίσης κατσαρόλας.να είσαι καλά..Όλγα

ΕΛΕΝΑ said...

Μαράκι μου είπα να βάλω μια από τις .... ελαφρές μου συνταγές, καθώς ως γνωστόν εγώ τα κάνω όλα τούρμπο, για να δείτε δηλαδή ότι διαθέτω και κάποιες light;-)
Το πορτοκάλι όντως είναι το top αυτής της συνταγής.

ΕΛΕΝΑ said...

Κατερινάκι να την δοκιμάσεις!!
Κι εμένα 8 πορτοκάλια μου φαίνονται πάρα πολλά. Τώρα βέβαια εξαρτάται πόσο ζουμερά είναι τα πορτοκάλια. Εγώ βάζω 2 μεγάλα και ζουμερά, καμιά φορά άντε να βάλω και ένα τρίτο.
Επίσης μην παραλείψεις τις φλούδες.
Τρώγονται μετά ... μανίας:)

ΕΛΕΝΑ said...

Καλώς την Ιουλία:)
Δεν μπορείς να φανταστείς πόσο ωραία δένει το κάρυ με τις υπόλοιπες γεύσεις.
Αν σας αρέσει κιόλας και φτιάχνεις κοτόπουλο με κάρυ, θα το ευχαριστηθείτε αυτό το πιάτο, αν και η γεύση του είναι διαφορετική από το κλασσικό κοτόπουλο με κάρυ, κυρίως λόγω των εσπεριδοειδών.

ΕΛΕΝΑ said...

Μαριλενάκι μου σοβαρά μόνο κοτόπουλο από κρεατικά?? Γιατί ... μάλωσες με τα υπόλοιπα??
Φιλάκια φιλενάδα, καλό μεσημέρι και σε σένα:)

ΕΛΕΝΑ said...

Peter, πιπερόριζο λένε αυτό το πιάτο?? Μα γιατί όμως??
Ελληνοιταλική συμμαχία είπα, αλλά καλά λες, έχει και αρώματα Ανατολής!!

ΕΛΕΝΑ said...

Ολγάκι, μην μας ξεσηκώνεις με κουνέλια και χταπόδια!!
Περιμένουμε συνταγές!!!
Οποιαδήποτε σπεσιαλιτέ σου φτιάξεις και την φωτογραφίσεις, με χαρά θα την αναρτήσουμε στο blog μας, με το όνομά σου πάντα!!

Anonymous said...

Οι συνταγές που ξέρω είναι από συγγενείς και φίλους που έφαγα-ξετρελλάθηκα και δανείστηκα πριν χρόνια συνταγές.Τίποτα δεν είναι δικό μου,οπότε θα σας στείλω email και αν σας αρέσει κάντε την,δεν είναι δικές μου όμως.Αφήστε που με την τεχνολογία δεν τα πολυπάω καλά..ευχαριστώ πάντως για την πρόσκληση..Όλγα

Crazy Tourists said...

Πάλι τρέχουν τα σάλια μου!!! Αμάν πια εδώ πέρα!! Χιχι!!
Θα το φτιάξω οπωσδήποτε!!
Φιλιά

Τρελοτουρίστρια

ΕΛΕΝΑ said...

Ολγα μου καμιά συνταγή δεν είναι δική μας, πρωτότυπη συνταγή δεν ξέρω πια αν υπάρχει.
Αλλά και όλες δικές μας γίνονται από την στιγμή που θα τις μαγειρέψουμε.
Οποια συνταγή σου θελήσεις ποτέ να στείλεις, πολύ ευχαρίστως θα την αναρτήσουμε. Κάποια θα την φτιάξει, ώστε να διαθέτουμε και φωτό.
Θα βάλω την Μαρία, που παίζει την τεχνολογία στα δάκτυλα;-)

ΕΛΕΝΑ said...

Tρελοτουριστριούλα, είπαμε, είμαστε επικίνδυνο blog χα χα χααα!!
Φιλάκια, καλό βράδυ:))

Maria B. said...

ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ !!!!!!
Αυτο είναι για την τεχνολογία!!!

kiki said...

Σε κοτοπουλάκι δεν θα πω κι εγώ όχι!

marian said...

Καλησπέρα κορίτσια!
Πιπερόριζα Ελενάκι λένε το τζίντζερ στα ελληνικά και όχι βρε το φαγάκι αυτό!!
Ευτυχώς μόλις έφαγα το βραδινό μου(τοστ με κασέρι διαίτης,μπλιαχ!!) και μετά έκατσα να δω το ποστ σας!!!
Δεν μπορούσατε να το βάλετε πιο μπροστά που έψαχνα τι να μαγειρέψω το κοτόπουλο την Κυριακή;;
Τέλος πάντων δεν πειράζει το επόμενο μαγείρεμα κοτόπουλου τα πορτοκάλια θα έχουν την τιμητική τους!!!
Πάντως πρέπει να είναι εκπληκτικό!!
Μου θύμισε κάτι από πάπια με πορτοκάλι!!!(ξέρω πολύ φαντασία έχω!!)

φιλιά πολλά!!!
Καλό βραδάκι!!:))

prasino liker said...

Ελενα ωραιες γευσεις.Συνηθως στο μαγειρεμα χρειαζεται και λιγη φαντασια για να εχομε ποικιλια.
Πολλες ευχες για την επετειο σας.Να ειστε παντα ευτυχισμενοι και μαζι για πολλα πολλα χρονια.

ΕΛΕΝΑ said...

Mariaaannn χα χα χααα!!
Το ξέρω βρε ότι πιπερόριζα είναι το τζίντζερ, απλά με μπέρδεψε το ... ουδέτερο (piperorizo) και προσπαθούσα να καταλάβω τι εννοεί ο Peter, ο οποίος αν και μένει στον Καναδά, φαίνεται ότι μιλάει Ελληνικά καλύτερα απ' όλους μας:)
Φτιάξτο, φτιάξτο, είναι μια διαφορετική συνταγή για κοτόπουλο, για να μην το τρώμε μαγειρεμένο συνέχεια με τους ίδιους τρόπους.
Προτίμησε στήθος κοτόπουλου ή γαλοπούλας.
Φιλιά, καλό βράδυ:))

ΕΛΕΝΑ said...

Λικεράκι μου, πάντα χαίρομαι όταν σε βλέπω.
Σε ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου, ελπίζω να είναι όλα καλά στη ζωή σου!!!

Anonymous said...

Προσθεσα και πολυχρωμες πιπεριες,τελειο αποτελεσμα!Πολυ ωραια συνταγή!

ΕΛΕΝΑ said...

Ωραία ιδέα και οι πιπερίτσες!
Χαίρομαι που σου άρεσε η συνταγή:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...