Thursday 24 September 2009

Τουρλουμπούκι ή μπουγιουρντί ή φέτα ψητή

Άλλο ένα μεζεδάκι που θα το συναντήσουμε με διάφορα ονόματα.
Στη Βόρεια Ελλάδα το λένε μπουγιουρντί.
Κυριολεκτικά σημαίνει έγγραφο που μας φέρνει δυσάρεστες ειδήσεις, αλλά το συγκεκριμένο καθόλου δυσάρεστο δεν μου φαίνεται όταν υπάρχει στο τραπέζι μας ίσα ίσα.
Επίσης σε μαγαζιά το έχω συναντήσει με την ονομασία τουρλουμπούκι ή περιγραφικά φέτα ψητή.
Αρκετά όμως με την ετοιμολογία και τις απόψεις ας πάμε να το φτιάξουμε:
Χρειαζόμαστε:
τυρί φέτα
φέτες ντομάτας
φέτες πιπεριάς
λάδι
ρίγανη
πιπεριά καυτερή ή ταμπάσκο
Πως το φτιάχνουμε:
Κόβουμε 2 κομμάτια αλουμινόχαρτο ικανά να τυλίξουν τα υλικά μας και από πάνω βάζουμε τη φέτα σε λεπτές φέτες, τις ντομάτες και τις πιπεριές.
Αν το θέλουμε πικάντικο ρίχνουμε καυτερή πιπεριά κόκκινη ή πράσινη ή ταμπάσκο, ρίχνουμε λίγο λάδι, ρίγανη και κατά το ήμισυ είναι έτοιμο το μεζεδάκι μας.
Αφού τα τυλίξουμε όλα μέσα στο ένα κομμάτι αλουμινόχαρτο το αναποδογυρίζουμε και κατόπιν τα τυλίγουμε και στο άλλο.
Αν έχουμε χόβολη το θάβουμε έτσι ώστε να ψήνεται ομοιόμορφα από όλες τις μεριές. Χρειάζεται περίπου 5 με 10 λεπτά για να γίνει.
Αν δεν έχουμε τότε ή το ψήνουμε στη σχάρα ή στο φούρνο ή στο γκρίλ και από τις 2 μεριές λίγο περισσότερο.
Καλύτερα να το απολαύσουμε ζεστό ζεστό, να το πολτοποιήσουμε και αν έχουμε και φρέσκο ζυμωτό ψωμάκι να το αλείψουμε πάνω τότε δεν χρειαζόμαστε άλλο μεζέ.
Καλή όρεξη..
Αμαλία

38 comments:

Marios said...

Καλημέρα.
Πρέπει να είναι πολύ νόστιμο.
(εαν εχετε χρόνο ελάτε και στο δικό μας blogg)

"ζαχαρούλα.." said...

καλημέρες!!!!

εγώ πρόσφατα έφτιαξα φέτα ψητή, αλλά έκανα μία κόκκινη σάλτσα πικάντικη και έβαλα στον πάτο του αλουμινόχαρτου!!! από πάνω πιπεριά, και το έκλεισα με το αλουμινόχαρτο!!!

καλό ήταν.. αλλά θα σε "δοκιμάσω" εννοείται!!!!

φιλάκια πολλά!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lila Xagorari said...

Αυτός είναι μεζές με τα όλα του! Δεν έτυχε, πέτυχε!

Crazy Tourists said...

Κι εδώ ντομάτα; Κι εδώ; :(

Τρελοτουρίστρια

Εφη said...

ωραιος ο μεζες, αλλα θελει και καλο τσιπουρακι.
καλημεραααα

eleni said...

Τέλειο, Αμαλία,τέλειο!Η φέτα μεγάλη αδυναμία μου,γι΄αυτό το φτιάχνω-μοναδική γεύση!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Αμαλίτσα μου λαχταριστό το μεζεδάκι σου!
Μπουγιουρντί κι εγώ το ξέρω, το τουρλουμπούκι δεν το είχα ξανακούσει!
Θα σου πει και η Μαρία, το καλοκαίρι στο χωριό πως δώσαμε του τουρλουμπουκίου να ... καταλάβει!
Ειδικά οι άντρες μας, παρίσταναν ότι τους έπεσε κατά λάθος ψωμάκι μέσα στο πήλινο, προκειμένου ν πραγματοποιήσουν τις γνωστές παπάρες:P
Εκεί το έψηναν λοιπόν σε πήλινο αντί για αλουμινόχαρτο, εμείς όπου και να είναι ψημένο δεν μας χαλάει καθόλου!
Φιλιά!

Maria B. said...

Aμαλιτσα μου ! όπως λεει και το Λενάκι, έλεγαν οι σύζυγοι :
- Ηταν τυχαίο !!!!!!!!!! (εκ της ταινίας ''σταχτομπούτα της Ρώμης''
χαχαχχαααχα!!!!!

εξαιρετο το τουλουμπουκι σου Αμαλάκι μου!!!!

γαστεροπλήξ said...

καλέ, στη Β.Ελλάδα το λέμε φέτα ψητή, άλλο είναι το μπουγιουρντί!!!
όπως κι αν το λέμε το τρώμε ΟΛΟ!!!

Amali said...

Καλημέρα Μάριε...
μη μου πεις δεν έχεις δοκιμάσει;;;
Θεϊκό...
φιλιά

Amali said...

ζαχαρύλα να με "δοκιμάσεις" αλλά και με σαλτσούλα σίγουρα ωραίο θα είναι...
πολά φιλια

Amali said...

΄Ναι ναι Λίλα μας πέτυχε πέτυχε...
πολλά φιλιά

Amali said...

βρε τρελλοτουριστάκι μη μου πεις ότι δεν σου αρέσει;;;;;;;;;
δεν πειράζει κεράσου μόνο τη φέτα....ή την αγάπη μας..
πολλά φιλιά

Amali said...

Εννοείταιιιιιιιι Έφη μας... τώρα που ήρθε και η γ. δέσαμε και θα το κάψουμε!!!!!!!!!
πολλά φιλιά

Amali said...

Αχ και εγώ eleni μου πεθαίνω για φέτα....μπορώ σε κάθε γεύμα μου να τρώω 1 κιλό...αλλά το αποφεύγω
πολλά φιλιά

Amali said...

Αχ βρε Λενιώ γιατί;;; γιατί;;;; γιατί;;;; να το απίξω τόσο υπεράνω μου λες;;; αφού μου το είπες έλα!!!
επόμενη φορά θα έρθω και θα κάνω και εγώ παρέα στις παπάρες σας και δεν θα είναι καθόλου μα καθόλου τυχαίο....
πολλά φιλιά

Betty's Cuisine said...

...πράγματι τέλειο μεζεδάκι, με ουζάκι το τσακίσαμε όλο το καλοκαίρι, έτσι το φτιάχνω κι εγώ αλλά σε πυρίμαχο ταψάκι αντί για αλουμινόχαρτο...

Amali said...

Αχ Μαράκι μου,
ωω ναι ήταν τυχαίο.....το ψωμάκι που σας έπεσε και τα κάνατε τουρλουμπούκι!!!!!!!!
πολλά φιλια

ΑΧΤΙΔΑ said...

Είναι κάτι που αγαπώ πολύ μα βρε παιδάκι μου ΠΡΕΠΕΙ να κάνω λίγη δίαιτα πια, η Κρήτη με έκανε να πεινώ συνέχεια.Η Λία μου έμαθε να κάνω προζύμι και έφερα μαζί μου απο εκεί για να κάνω λουκουμάδες ( ντονατς) υπέροχους...υπέροχους Θεέ μου!

marian said...

Ναιιιιιιιιιιιιιιι!!!
Μπουγιουρντί και πάλι μπουγιουρντί!!!
Και να καίει λίγο, όχι οπως το τρώνε οι άντρες μας με καυτερή πιπεριά δυναμίτη και δακρύζουν τα μάτια μας από το κάψιμο!!!!!!!!!!!!
όπως λέει και το Λενιώ και μεις σε πήλινο το κάνουμε ειδικά στις ταβέρνες, αλλά στην εξοχή όταν ψήνουμε το αλουμινόχαρτο είναι μια χαρά!!!
Στο περίβλημα θα κολλήσουμε, το περιεχόμενο έχει σημασία!!!!!!!
Πρώτος μεζές, ότι πρέπει για τσιπουρο!!!!
Μπράβο βρε Αμαλίτσα μου κι έχω καιρό να φάω!!!!
φιλάκια πολλά!!!
Καλό απόγευμα!:))

eirini said...

Ω! ρε ένα μπουγιουρντί!!! Αμαλία είσαι άπαιχτη! Από τα αγαπημένα μου... μου τρέχουν τα σάλια μιλάμε!!!

Καλησπέρα! Φιλιά πολλά!!!

kiki said...

Jesus! Πώς μ΄αρέσει!!!

creationsbyeve said...

αχ αυτό το μπουγιουρντί είναι καταπληκτικό!!

Πλεκτο Εγκωμιο said...

Την πρώτη φορά το δοκίμασα σε ένα χωρίο έξω απο τη Δράμα! Μη με ρωτήσετε ποιό ....δεν θυμάμαι και είχε και μπόλικο μπουκοβο! Σκέτη νοστιμιά. Καλό σας βράδυ.

Ελευθερία said...

τρομερος μεζες. συνοδευει ολα σχεδον τα τραπεζια μας, τα καθημερινα αλλα και τα επισημα γευματα.
για τους λατρεις του ειδους δοκιμαστε το σε πανω σε μια φετα ψωμι,σε ταψι στο φουρνο(ψωμι, τυρι, ντοματα, καυτερο, ριγανι και λιγες σταγονες λαδι) ή σαν τοστ στην τοστιερα!!!!!!!!!!!

Amali said...

Μπέττυ τώρα που μαζευτήκαμε όλη η αλκοολοπαρέα δεν έχει σημασία μπορούμε να πιούμε τα πάντα, ούζο, τσίπουρο, κρασί, ρακί ό,τι θες
πολλά φιλιά

Amali said...

Εεεε φτιάξε μας βρε αχτίδα ντε και κανα ψωμί με το προζύμι να αλείψουμε το ΄ζεστό καυτό τυρί επάνω...
πολλά φιλιά

Amali said...

Ναιιιιιιιι marian
το περιεχόμενο μόνο έχει σημασία το περιτύλιγμα μόνο το σκουπίζουμε μέχρι να μην έχει πια τίποτα να βγάλει...
Εγώ πάντως με τα καυτερά έχω τσακωθεί, όχι πολύ έτσι στα πεταχτά.
πολλά φιλιά
πως πάνε τα πιτσιρικάκια; τι τάξη έχεις φέτος;

Amali said...

Ναι ειρηνάκι το τουρλουμπουκομπουγιουρντί είναι άπαιχτο όχι εγώ!!!
ΤΗΑΝΧ πολλά φιλιά

Amali said...

Christ. και εμένα kiki μου και εμένα

Amali said...

Βρε γ. που πήγες και κρύφτηκες και δεν σε είδα!!!!!!!!!
Δεν το λέτε μπουγιουρντί;;;;;;;;;
καλά γράψε λάθος όπως και να έχει πάντως απ΄'ότι είδα σου αρέσει...
πολλά φιλιά

Amali said...

creationsbyeve ναι είναι καταπληκτικό...
πολλά φιλια

Amali said...

΄Πλεκτό εγκώμιο η αλήθεια είναι ότι κανείς δεν ξεχνάει την πρώτη του φορά με αυτό το μεζέ
πολλά φιλιά

Amali said...

Ελευθερία ωραίο ακούγεται θα το δοκιμάσω, μοιάζει λίγο με την ιταλική μπρουσκέττα
πολλά φιλιά

Μαρια Νικολαου said...

Λατρεμένο έδεσμα!
Αλλα το μάτι μου επεσε πιο κατω σε ενα κέικ που δεν εχω ξαναδει ποτε και παω τρεχοντας να δω πως φτιαχνεται.
Καλημερα φθινοπωρινή
Καιρο ειχα να περασω απο δω :)

Crazy Tourists said...

Φέτα θα πάρω!! Και πιπερίτσα!! Τη ντομάτα όμως, ούτε να τη βλέπω!!!
Φιλιά! Καλημέραααααααααααααα

Τρελοτουρίστρια

Matriga said...

Αμαλία μου,
τώρα παρήγγειλα σουβλάκια με πίτα στο γραφείο και θα ήθελα και μια φέρα ψητή να την βάλω πάνω στη σκέτη πίτα ;)

Φιλιά

Peter M said...

Yum...Bouyourdi is one of favourites...summer or winter!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...