Tuesday 10 November 2009

Καρυδόπιτα με κομμάτια σοκολάτας

Αφιερώνω το γλυκάκι αυτό στο Ρενάκι, που το έφτιαξε και της άρεσε!
Όσοι δοκίμασαν την καρυδόπιτά μου, μου είπαν ότι είναι "αφρός".
Η αλήθεια είναι ότι για καρυδόπιτες υπάρχουν ένα σωρό συνταγές.
Με αλεύρι, με φρυγανιά, με σοκολάτα, καρυδοπουτίγκα, με πολλά αυγά, με λίγα αυγά, καρυδόπιτες για όλα τα γούστα.
Την δικιά μου δεν την φτιάχνω ούτε με αλεύρι, ούτε με φρυγανιά, αλλά με σιμιγδάλι και κομμάτια σοκολάτας όχι μέσα στην ζύμη, αλλά στην επιφάνεια.
Αυγά βάζω αρκετά, γιατί έτσι μου γίνεται "ψηλή" και πολύ αφράτη. Μπορείτε όμως να τα μειώσετε αν θέλετε.
Τα υλικά μου:
140 γρ. σιμιγδάλι ψιλό
1 φλιτζάνι ζάχαρη
9 αυγά (χωριστά κρόκοι – ασπράδια)
200 γρ. καρυδόψιχα τριμμένη
1 κουταλάκι κανέλλα
1 κουταλάκι γαρύφαλλο
2 κουταλάκια μπέικιν
1 σφηνάκι μπράντι
100 γρ. σοκολάτα γάλακτος
Για το σιρόπι
3,5 φλιτζάνια νερό
3,5 φλιτζάνια ζάχαρη
2 βανίλιες άρωμα
χυμό μισού λεμονιού
1 φλούδα από λεμόνι
Η εκτέλεση:
Χωρίζουμε τα ασπράδια από τους κρόκους και τα χτυπάμε σε σφικτή μαρέγκα με λίγο αλάτι.
Σε χωριστό μπολ χτυπάμε τους κρόκους με τη ζάχαρη, τα μυρωδικά και το μπράντι. Τα ενώνουμε απαλά με την μαρέγκα.
Στη συνέχεια προσθέτουμε το σιμιγδάλι, το μπέικιν και τέλος την καρυδόψιχα. Ανακατεύουμε απαλά με μια σπάτουλα, προσέχοντας να μην ξεφουσκώσει το μείγμα. Το αδειάζουμε σε καλά βουτυρωμένο πυρέξ. Σπάμε τη σοκολάτα σε κομματάκια και τα μοιράζουμε πάνω από το μείγμα, υπολογίζοντας το κάθε κομμάτι σοκολάτας να είναι στο κέντρο περίπου των κομματιών που θα κόψουμε.
Ψήνουμε για μισή ωρίτσα στους 175 βαθμούς. Χαράζουμε σε κομμάτια.
Ετοιμάζουμε το σιρόπι. Βράζουμε όλα τα υλικά μαζί για περίπου 10 λεπτά. Περιχύνουμε το γλυκό (καυτό το σιρόπι, χλιαρό το γλυκό) και .. έτοιμο.
Tip: Εάν θέλετε η καρυδόπιτα να σας γίνει πραγματικά «αφρός», μην βαρεθείτε να χτυπήσετε τα ασπράδια σε μαρέγκα, χωριστά από τους κρόκους..
Εάν τα αυγά χτυπηθούν μαζί – κρόκοι και ασπράδια – το αποτέλεσμα θα είναι τελείως διαφορετικό. Θα έχετε μια πολύ νόστιμη καρυδόπιτα και πάλι, αλλά αρκετά πιο «σφικτή».
Καλή επιτυχία!

32 comments:

Ελευθερία said...

μια και ηρθα πρωτη... δεν δικαιουμε ... δυο κομματια για τον πρωινο μου καφεδακι???? θα εχω και παρεουλα σε λιγο!!!!!!!

Λίνα said...

Πολύ ωραία καρυδόπιτα και νόστιμη μιας και την έχω φάει και ξέρω.
Γεια στα χεράκια σου Έλενα.
Καλή σου μέρα.

Rena said...

Είναι απίστευτη αυτή η καρυδόπιτα. Υποθέτω ότι το κομμάτι στη φωτο είναι κέρασμα για τους επισκέπτες-φίλους ε? Το ταψί μου το έχεις στο σπίτι? Ελενάκι μου σε ευχαριστώ πολύ!

Anonymous said...

ΠΩ ΠΩ ΤΙ ΝΟΣΤΗΜΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΕΣ ΠΡΩΙ ΠΡΩΙ.ΤΗΝ ΛΑΤΡΕΥΩ ΤΗΝ ΚΑΡΥΔΟΠΙΤΑ ΚΑΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕ ΣΟΚΟΛΑΤΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ.ΚΑΙ ΕΛΕΓΑ ΤΙ ΓΛΥΚΟ ΝΑ ΚΑΝΩ ΣΗΜΕΡΑ , ΜΟΛΙΣ ΤΟ ΒΡΗΚΑ.
ΝΑΣΕ ΚΑΛΑ ΕΛΕΝΑ ΜΕ ΤΑ ΦΟΒΕΡΑ ΓΛΥΚΑ ΣΟΥ.
ΑΝ ΣΤΟ ΣΙΡΟΠΙ ΒΑΛΩ ΛΙΓΗ ΣΟΚΟΛΑΤΑ ΠΕΙΡΑΖΕΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΑΡΑΓΕ ΚΑΛΗ?
ΦΙΛΙΑ.
ΚΑΛΗΜΕΡΑ.
ΜΕΤΗ.

Lila Xagorari said...

Κορίτσια μου δεν σας προλαβαίνω μιλάμε. Κι εγώ την καρυδόπιτα την κάνω με σιμιγδάλι και γίνεται αφρός. Βάζω όμως κουβερτούρα από πάνω και όχι μέσα. Την επόμενη φορά όμως θα ρίξω και μέσα! Φιλιά!!

BIKY said...

πωπω νοστιμιές
Μου αρέσει πολύ η καρυδόπιτα θα δοκιμάσω και την δική σου συνταγή εγώ την φτιάχνω με φρυγανιά και από πάνω β΄άζω σοκολάτα
Καλημέρα

Anonymous said...

Δεν έχω λόγια και μόνο με την περιγραφή κατάλαβα πως είναι. Το μόνο που με προβληματίζει είναι τα 9 αυγά (κι αυτό γιατί ικανή είμαι να τη φάω όλη μόνη μου). Λες αν έβαζα λιγότερα να πετύχαινε ?
Ο Μιχ. δεν...
sgr

Anonymous said...

αν έβαζα 4-5 ας πούμε ?
sgr

Ειρήνη said...

Έλενα, για πολλά χρόνια έτσι ακριβώς έφτιαχνα και εγώ τη καρυδόπιτα, με σιμιγδάλι, σοκολάτα μέσα-έξω και μαρέγκα, αλλά με 6 αυγά. Τώρα τελευταία δοκίμασα και την εκδοχή με την φρυγανιά, και μας άρεσε και αυτή πολύ. Πρόσθεσα και χυμό+ξύσμα πορτοκαλιού και έγινε πολύ αρωματική.

Asteri (Maria) said...

Να' μαι κι εγώωωω :P
Κανά κομματάκι για μένα περίσσεψε; :))
Πολλά φιλιά

ΕΛΕΝΑ said...

Ελευθερία μου η πρώτη πάντα δικαιούται την μεγαλύτερη μερίδα εννοείται, οπότε.....
Φιλιά, καλή σου μέρα!!

ΕΛΕΝΑ said...

Καλημέρα Λίνα μου, σε ευχαριστώ πολύ!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Ρενάκι μου εννοείται ότι σου χω φυλάξει το ... ταψάκι σου!!
Χαίρομαι πολύ που την είχες ευχαριστηθεί!
Πολλά φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Μέτη μου σε ευχαριστώ πολύ!
Δεν έχεις παρά να δοκιμάσεις με το σιρόπι, δεν ξέρω μήπως σφίξει με την σοκολάτα και δεν σιροπιαστεί καλά, αν το δοκιμάσεις πες μας πως έγινε!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Λίλα μου που να μας προλάβεις τις ... προκομμένες χα χα χαα!!
Κι εσύ με σιμιγδάλι??
Νομίζω γίνεται πιο αφράτη έτσι, έχω δοκιμάσει με διάφορα υλικά να την φτιάξω, αυτή μας άρεσε πιο πολύ!
Καλή σου μέρα!

ΕΛΕΝΑ said...

Βικάκι μου νομίζω οι περισσότεροι την φτιάχνουν με φρυγανιά, με φρυγανιά φτιάχνω καρυδοπιτάκια και φουντουκοπιτάκια και γίνονται πολύ καλά!
Δοκίμασέ την κάποια στιγμή και με σιμιγδάλι, πιστεύω θα σου αρέσει!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Λιζάκι μου σίγουρα γίνεται και με λιγότερα αυγά, ίσως δεν σου φουσκώσει πάρα πολύ όμως.
Νομίζω ότι η καρυδόπιτα είναι από τα γλυκά που θέλουν αρκετά αυγουλάκια!
Και τα οποία - το τονίζω - καλό θα είναι να χτυπηθούν χωριστά!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Eιρηνάκι μου εξαιρετική μου ακούγεται η καρυδόπιτά σου, και η προσθήκη του πορτοκαλιού ενδιαφέρουσα!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Καλώς το Αστεράκι!!
Κόπιασε, και βέβαια περίσσεψε!
Καλή σου μέρα!!

thumbelina said...

Χριστέ μου τι γλυκό κόλαση είναι αυτό!!! και έχει και σοκολάτα!!
δεν μας λυπάστε καθόλου?
φιλιά πολλά,
ένα κομμάτι και για μένα περίσσεψε?

mia maria said...

Τέλεια φαίνεται, πλούσια σε υλικά! Θα τη φτιάξω σίγουρα αλλά αυτό το μήνα είμαστε σε δίαιτα για συμπαράσταση στο μπαμπά μας που εμφάνισε χοληστερίνη και τριγλυκερίδια! Λες να φταίνε τα blogs;-)

kiki said...

Κι εγώ σε δίαιτα, αλλά τα σάλια μου με προδίδουν!

Maria B. said...

Ελενιωωωωωωωωώ μου!!! δεν πιστεύω να μην μου κρατησες ??? μονο που ακούω την λέξη καρυδόπιτα τρελλαίνομαι !!!! αυτό πάλι με το κομματάκι την σοκολάτα απο πάνω, τι τσαχπινιά είναι ??? είσαι απίστευτη. Και εγω με σιμιγδάλι την κάνω αλλά εχω δοκιμάσει και με φρυγανιά και είναι εξίσου ωραία.

Ρενάκι, εσύ που εχεις ένα ταψακι δικό σου, μήπως θέλεις παρέα το απογευμα που θα πίνεις το καφεδάκι σου??

φιλια πολλά-πολλα!!

marian said...

Ποποπο!!!!!!!!!!!!!!!!!!Τι κόλαση είναι αυτή!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Και έψαχνα γλυκάκι να φάω μετά το μεσημεριανό φαγητό!!!!
Μας κόλασες Ελενάκι μου!!!!!!!
΄Εμεινε τίποτα ή το φαγαν όλο οι πρωινοί;;;;;
Με βάζεις σε πειρασμό να το δοκιμάσω την Κυριακή που έχω χρόνο!!!!
Ευτυχώς λείπει η μεγάλη μου γιατί θα μ΄εβαζε να την ετοιμάσω "εδώ και τώρα"!!!! Τρελλαίνεται για καρυδόπιτα!!!!Και τρελλαίνεται και για σοκολάτα!!!
Με τέτοιο συνδυασμό κολάζεις και άγιο!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Μπράβο και πάλι μπράβο Λενιώ μου!!!!!
φιλάκια πολλά πολλά και γλυκά!!!:))))))))

Υ.Γ Αλήθεια όταν λες πυρέξ εννοείς το κλασικό ορθογωνιο πυρέξ; ή κάτι μεγαλύτερο;

Z. said...

Έλενα μας, η καρυδόπιτα είναι το αγαπημένο μας γλυκό και τώρα που μας έδειξες την τσαχπινιά με τη σοκολάτα, θα την κάνω κι εγώ έτσι. Πολύ μου άρεσε...Ωραία εκδοχή!!!
Φλκ
Ζ.

ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ said...

σήμερα έχω παθει υπογλυκαιμία, τι πάθατε όλες σήμερα, η μια έχει καλύτερη ανάρτηση από την άλλη, αυτός ο σοκολατοκαρυδένιος πειρασμός με έχει τσακίσει, αλλά με έχει ρίξει μια ίωση και δε μπορώ να ανακατευτώ στην κουζίνα η γαστερόπληκτη, οπότε παίρνω διπλή μερίδα, ελπίζω να έμεινε κάτι!!!!!

Vasia b. said...

Υπέροχη καρυδόπιτα !!!!
Αγαπημένο γλυκό !!!
Είναι κι αυτή η απογευματινή υπογλυκαιμία!!!! Μήπως έχει μείνει κανένα κομάτι και για μένα??

Μπορώ να την περιχύσω με γλάσο απο σοκολάτα γάλακτος (μετά το σιρόπι) ή είναι υπερβολή?

Μαριλένα said...

Ελενα, στείλε στείλε άμεσα!
:)))

φιλιά!

Betty's Cuisine said...

Με αποτέλειωσες Λενιώ!!!
όχι τίποτα άλλο αλλά άμα τη δει ο άντρας μου που είναι μακράν το αγαπημένο του γλυκό θα πρέπει να ανασκουμπωθώ απόψε κιόλας!
τέλειο, ευχαριστούμε για το κέρασμα!

Anonymous said...

ΕΛΕΝΑ ΦΟΒΕΡΗ Η ΣΥΝΤΑΓΗ ΣΟΥ. ΜΟΛΙΣ ΤΗΝ ΤΕΛΕΙΩΣΑ ΚΑΙ ΚΟΝΤΕΥΩ ΝΑ ΦΑΩ ΤΗΝ ΜΙΣΗ ΑΝ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΖΕΣΤΗ ΑΚΟΜΑ.
ΤΟ ΣΙΡΟΠΙ ΤΟ ΕΚΑΝΑ ΟΠΩΣ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΚΑΙ ΕΒΑΛΑ ΜΠΟΛΙΚΑ ΚΟΜΜΑΤΑΚΙΑ ΣΟΚΟΛΑΤΑΣ ΜΕΣΑ, ΜΟΣΧΟΜΥΡΙΖΕΙ ΟΛΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ.
ΦΙΛΙΑ.
ΜΕΤΗ.

Amali said...

Πάλι, από τους τελευταίους....
Έλενα κοντεύω να σε φτάσω στα τρεχάματα και στα ξενύχτια...
Ευτυχώς που δεν καίγομαι για την καρυδόπιτα αν και με την πείνα και τη νύστα που έχω τώρα σαν μπιφτεκάκι το έβλεπα...
πολλά πολλά φιλιά
πάω να συνεχίσω και μετά να την πέσω...χωρίς μπιφτέκι και εννοείται χωρίς καρυδόπιτα!!!!!!!

Peter M said...

Karydopita, ena apo ta pip favori glyka...Aide, rixai ke ena pagoto.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...