Wednesday 16 December 2009

Γέμιση γαλοπούλας

Χριστούγεννα έρχονται φίλοι μου και η παράδοση θέλει στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι μας γαλοπούλα ή κοτόπουλο για όσους δεν την προτιμούν.
Στην οικογένεια μας Χριστούγεννα χωρίς γαλοπούλα μπορούμε να φανταστούμε, χωρίς γέμιση όμως …. ποτέ!!!
Θα σας δώσω την συνταγή της γέμισης που κάνω χρόνια τώρα, χωρίς να την έχω αλλάξει στο παραμικρό, μιας και αυτή αρέσει σε όλους.
Αρκεί να σας πω, ότι και καλεσμένοι να είμαστε τα Χριστούγεννα, την γέμιση πάντα την περιμένουν από μένα.
Και αφού σας ζάλισα με το πόσο …. καταπληκτική είναι η γέμιση που φτιάχνω, πάμε να σας δώσω και την συνταγή!
Χρειαζόμαστε:
μισό κιλό κιμά
1 μεγάλο κρεμμύδι
20 κάστανα
1 κούπα σταφίδες ξανθές
1 κούπα σταφίδες μαύρες
1 χούφτα καρύδια χοντροτριμμένα
100 γρ. κουκουνάρια
2 φλιτζάνια ζωμό κότας ή νερό
αλάτι, πιπέρι
Στην εκτέλεση:
Σε μια κατσαρόλα με μπόλικο νερό βράζουμε τα κάστανα , να μαλακώσουν.
Αυτό μπορούμε να το κάνουμε και από την προηγούμενη μέρα.
Καθαρίζουμε τα κάστανα και τα αφήνουμε στην άκρη.
Σοτάρουμε σε ελαιόλαδο το κρεμμύδι κομμένο σε φετάκια.
Προσθέτουμε τον κιμά, και τον σοτάρουμε κι αυτόν, ανακατεύοντας συνεχώς με μία ξύλινη κουτάλα.
Προσθέτουμε τον ζωμό ή το νερό και όλα τα υπόλοιπα υλικά.
Χαμηλώνουμε την φωτιά και αφήνουμε την γέμιση να μαγειρευτεί για μισή ώρα με σκεπασμένη την κατσαρόλα.
Η γέμιση είναι έτοιμη όταν έχουν απορροφηθεί όλα τα υγρά.
Στην γέμιση που φτιάχνω , δεν προσθέτω συκωτάκια ή ρύζι, κάποιοι τα προτιμούν, εμείς όχι.
Αν χρειαστεί να την ξαναζεστάνετε, βάλτε την σε ένα πυρέξ και ζεστάνετέ την στον φούρνο, σκεπασμένη με ένα αλουμινόχαρτο.
Όπως βλέπετε είναι μια πανεύκολη συνταγή, δοκιμάστε την στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι και είμαι σίγουρη ότι θα αποσπάσετε μόνο καλά σχόλια!
Καλές γιορτές εύχομαι σε όλους!

45 comments:

Vasia b. said...

Ελενα μου με σώζεις !!Τι εύκολη και νόστιμη γέμιση είναι αυτή!!!
Θα την φτιάξω οπωσδήποτε με την γαλοπούλα τα Χριστούγεννα!!!
Καλημέρα και πολλά φιλιά!!!!!!

ΜΕΤΗ said...

Μπραβο Ελενα!!!!
Επιτελους και μια συνταγη για γεμιση χωρις συκωτακια , που ειναι απο τα ελαχιστα πραγματα που ΔΕΝ τρωω ..........
Οσες φορες προσπαθησα να δοκιμασω γεμιση, παντα ειχε συκωτακια και την γεμιστη γαλοπουλα την εχω παρει με κακο ματι.
Ευγε κοπελα μου!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Φιλακια πολλα.
Καλημερα.

Claudia said...

...looks delicious

Amali said...

Επιτέλους!!!!!!!!!!!!!!
βρήκα και κάποιον που κάνει τη γέμιση όπως εμείς!!!!!!!Σε όποιον έλεγα ότι δεν βάζουμε ούτε συκωτάκια ούτε ρύζι με κοιτούσε σαν U.F.O. Με τη διαφορά ότι προσθέτω και όλίγη ντομάτα και τυριά σκληρα να παίρνει γεύση και κανα 2 κουταλιές τριμμένη φρυγανιά να τραβάει τα υγρά.
Μπράβο έλενα μου και πάλι μπράβο αύτη είναι ΓΕΜΙΣΗ!!!!!!!

καλημέρα και πολλά φιλιά

ΕΛΕΝΑ said...

Vasia moy πιο εύκολη δεν γίνεται, με έχει σώσει αυτή η γέμιση, την ετοιμάζω και από την προηγούμενη μέρα και μια χαρά διατηρείται!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Μετάκι συκωτάκια, εντεράκια και όλα τα ... εντοσθιάκια, είναι επίσης από τα ελάχιστα που δεν τρώω, κι εγώ δεν μπορώ να δοκιμάσω γέμιση που έχει συκωτάκια μέσα, υπάρχουν πολλοί όμως που τα προτιμούν!
Φιλάκια, καλή σου μέρα!

ΕΛΕΝΑ said...

Claudia, thank you!
Have a nice day!

ΕΛΕΝΑ said...

Αμαλίτσα μου, πέτυχα επιτέλους κάτι που τρως, δεν το πιστεύω!!! χα χα χα!
Η χαρά μου είναι απερίγραπτη!!!
Κάποιοι συνηθίζουν να βάζουν και ντοματούλα στην γέμιση ξέρω, εμείς την προτιμάμε άσπρη!
Επίσης θα ήθελα πολύ να βάλω και τυριά, αλλά επειδή η γέμιση με τις σταφίδες γλυκίζει φοβάμαι μην μου αλλοιώσει το αποτέλεσμα, τι λες??
Εξακολουθεί να γλυκίζει και με τα τυράκια που βάζεις??
Φιλάκια!

Amelie said...

Σίγουρα θα είναι νοστιμότατη! Εγώ είμαι από αυτούς που συνηθίζουν την γέμιση με ρύζι και συκωτάκια αλλά επειδή φέτος η μικρή μου αποκλείεται να την φάει αν βάλω συκωτάκια θα δοκιμάσω τη δική σας! Και ένα tip για να γίνει ακόμα πιο γρήγορα η γέμιση: εγώ παίρνω τα τελευταία χρόνια από το S/M έτοιμα βρασμένα κάστανα (συσκευασμένα σε κενό αέρος) και γλυτώνω τη σχετική διαδικασία!

γαστεροπλήξ said...

ναι!!!!!!!!!!! εγώ πάντως προτιμώ τη γέμιση, τα κρέατα και τις γαλοπούλες σας τα χαρίζω!!!
τέλεια είναι, εγώ βάζω και συκωτάκια και οπωσδήποτε ένα ξινόμηλο

Amali said...

Έλα βρε Έλενα βρήκες κάτι που να τρώω.....υπερβάλλεις θα έλεγα!!!!!Με έχετε περάσει για το Μιχαλάκη ή για τη Μαρία μας;;;;; Μόνο τα γλυκά δεν συμπαθώ και αυτό το ξινό ξινούτσικο λεμόνι και τα παράγωγά του....

πολλά φιλιά και πάλι

eleni said...

Έλενα,δεν μπορώ να πω τη γνώμη μου,αφού δεν κάνω γεμιστή γαλοπούλα-είναι τόσο μεγάλη,ώστε για 4 άτομα,ψήνω πάντα τη μισή.Οπωσδήποτε προτιμώ τη δική σου,που δεν έχει συκωτάκια.
Να περάσετε χαρούμενες γιορτές!
Φιλιά!

Amali said...

αααααααααα ξέχασα να σου απαντήσω για τα τυριά...
εγω λέω να το τολμήσεις... ή αν δεν εισαι τόσο τολμηρη φτιαξε λίγη δοκιμαστικά μια μέρα από αυτες.... Στη χειρότερη να τα φαει ο γιος σου ο μεγάλος που ταιριαζουν τα γούστα μας!!!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Amelie μου οποιοδήποτε τιπ μας γλιτώνει χρόνο και κόπο το δεχόμαστε με ενθουσιασμό!!!
Αυτά τα καστανάκια (που είναι πολύ καλά ομολογώ), τα χρησιμοποιώ πολλές φορές για γλυκά, καλά λες, μπορούν να χρησιμοποιηθούν άνετα και στην γέμιση!
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Γαστεροπλήξ μου ο άντρας μου κάθε Χριστούγεννα μου λέει "Βάλε μου γέμιση με γαλοπούλα", όχι γαλοπούλα με γέμιση!!!
Ναι στο ξινόμηλο, θα το βάλω φέτος, τα συκωτάκια δεν τα μπορώωωω, ας γίνω κι εγώ λίγο σκασμένο σαν την Αμαλία:PPP
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Αμαλία είσαι σκασμένο, πάει και τελείωσε και μην μου αντιμιλάς!!!!

ΥΓ. Πάρε τηλέφωνο να συνενοηθούμε για το χθεσινό ... πεσκέσι!

ΕΛΕΝΑ said...

Ελενάκι μου καλές γιορτές εύχομαι και σε σένα, να περάσετε πολύ όμορφα!
Θα πάτε κάπου??
Φιλιά πολλά!

ΕΛΕΝΑ said...

Αμαλία
Θα το τολμήσω (γιατί είμαι και τολμηρή, δεν το συζητάω:P) με μια μικρή ποσότητα τυριών, ελπίζω να μην γκρινιάζουν, πιστεύω θα ταιριάζει ωραία!

Anonymous said...

Πολύ καλή η γέμιση αυτή! Να δώσω κι εγώ ένα μικρό tip. Η μητέρα μου τις σταφίδες τις αφήνει για λίγη ώρα στο κονιάκ να φουσκώσουν και μετά τις προσθέτει στη γέμιση. Δίνουν ένα πολύ διακριτικό άρωμα στη γέμιση.
Με το καλό να γεμίσουμε τις γαλοπούλες ή τα κοτόπουλά μας και να περάσουμε όμορφα τις γιορτές των Χριστουγέννων.
Φιλάκια
sgr

eleni said...

Ελενάκι,εντός των τειχών,περιμένουμε και τα κορίτσια μας.Παλιά,πάντα πηγαίναμε στους γονείς μου.

Μαριλένα said...

Χρόνια πολλά!
με υγεία και με μπόλικη αγάπη!

τη μαγειρική εκείνη τη μέρα, την αναλαμβάνει η Ελενη κι ετσι εγώ, δε μαγειρεύω.

π ο λ υ τ έ λ ε ι α..

Lila Xagorari said...

Έλενά μου κι εμείς για την γέμιση έτσι κάνουμε. Πάντα φυλάω λίγη για το βράδυ που είμαστε μόνοι μας! Καλές γιορτές να έχουμε!

Anonymous said...

Κι επειδή αναφέρθηκε πιο πάνω,αλλά και για να μη ξεχνιόμαστε... ο Μιχάλης φυσικά γέμιση δεν......
Καλά έτσι και του πω έστω και να δοκιμάσει, είναι ικανός να πηδήξει από τη βεράντα προκειμένου να το αποφύγει...
sgr

Z. said...

Α! Πολύ ωραία η γέμιση συμπεθέρα και αρέσει και στη νύφη σου, εννοείται μόνο η γέμιση, στην οποία βάζουμε και λίγα cranberries...καθότι αγγλοτραφείς!
Θα στη στείλω για Χριστούγεννα...Να συσφικτούν οι σχέσεις σας.
Χα χα χα!

ΕΛΕΝΑ said...

Λιζάκι μου σωστό το τιπ σου!
Καλές γιορτές να χουμε όλοι, με υγεία, αγάπη και ηρεμία!
Φιλάκια!

ΕΛΕΝΑ said...

Ελενάκι μου με το καλό να τις δεχτείς τις κούκλες σου και να περάσετε πολύ πολύ όμορφα!
Ετσι κι αλλιώς αυτές οι μέρες είναι οικογενειακές, τι πιο όμορφο??
Φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Μαριλενάκι τυχερούλα, το θυμάμαι που κάθε χρόνο μαγειρεύει το Ελενάκι αυτή τη μέρα, μα τι χρυσοχέρα κόρη έχεις εσύ??
Πολλά φιλιά!

ΕΛΕΝΑ said...

Καλές γιορτές σου εύχομαι κι εγώ Λίλα μου, να περάσεις πολύ όμορφα!
Φιλάκια!

marian said...

Μάλιστα!!!!!!!!!!!!!!!!!
Τώρα εγώ τι να πω!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ότι δεν γεμίζω γαλοπούλα??????
Ότι ούτε γέμιση κάνω????????
Δεν φταίω εγώ!!!!!!!!!!!!
Όσες φορές μαγειρευε η μανούλα μου κάτι τέτοιο δεν έτρωγε κανένας!!!!
Εγώ γιατί να φάω......????? Εεε????
όταν αργότερα μεγάλωσα και παντρεύτηκα κάποια συγγενης με τραπέζωσε με γαλοπούλα γεμιστή!!!!
Να πω οτι έφαγα θα πω ψεματα!!!!!
Τσιμπολόγησα ίσα ισα για να μην με πάρουν χαμπάρι ότι δεν τρώω!!!!
Ο δε άντρας μου που έφαγε δεν του άρεσε πολύ και έκτοτε δεν επιχείρησα να μαγειρέψω!!!!!
.............................
Από τότε όμως πέρασαν πολλά χρόνια, γνώρισα κάτι εξαιρετικές μαγείρισσες(!!!!!!!)με απίθανες συνταγές, που με ξεσήκωσαν και φέτος σκέφτομαι να επιχειρήσω να γεμίσω.... τουλάχιστον ένα κοτόπουλο!!!!!!!!
Ελενάκι μου, η γέμιση ακούγεται τόσο εντυπωσιακή που φέτος λέω να ... την δοκιμάσω!!!!!

Αντε να δούμε!!!!!!!

φιλάκια πολλά πολλά!!!!!:))

ΕΛΕΝΑ said...

Βρε Λιζάκι μου, όχι να χάσουμε και τον Μιχαλάκη για μια γέμιση χα χα χα!
Εντάξει, ομολογώ ότι και να μου έλεγες ότι τρώει γέμιση ο Μιχαλάκης, δεν θα σε πίστευα;-)
Δώστου ένα σβουριχτό φιλάκι:))

ΕΛΕΝΑ said...

Συμπεθέρα που μου είσαι και αγγλοτραφής, έρχεται η νυφούλα μου??
Καλά που με ενημέρωσες να βγω στους αγρούς να μαζέψω cranberries, γιατί πως θα σας τραπεζώσω χριστουγεννιάτικα χωρίς έστω ένα cranberry??? Πως?????
Καλώς να το δεχτούμε το κορίτσι μας!!!!

ΕΛΕΝΑ said...

Marian μου σου ομολογώ ότι κι εμένα η πρώτη μου γνωριμία με την γέμιση δεν ήταν και η καλύτερη.
Με την γέμιση με συμφιλίωσε η πεθερά μου με αυτήν ακριβώς την συνταγή, την οποία δεν την αλλάζω με καμία.
Δεν χρειάζεται να γεμίσεις το κοτόπουλο ή την γαλοπούλα (είπαμε, είμαστε τεμπέλες)
Στην κατσαρόλα την ξεπετάς σε μισή ωρίτσα!
Δοκίμασέ την και θα με θυμηθείς!
Φιλάκια, καλές γιορτές να χουμε!

Και λοιπόν;E allora? said...

Και δαμάσκηνα ξερά μπορείς να βάλεις,να τα μουλιάσεις όμως πρώτα σε λίγο κονιάκ...η μαμά-λοιπόν τη φτιάχνει έτσι ;)

καλό βράδυ

Maria Tzirita said...

Έτσι ακριβώς τη φτιάχνει και η μαμά μου, είναι η συνταγή που μου έχει κληροδοτήσει! Τέλεια Ελενάκι μου και μυρίζει Χριστούγεννα! Φιλιά πολλά!

Betty's Cuisine said...

Πολύ ωραία και εύκολη!
Γαλοπούλα γεμιστή δεν φτιάχνω γιατί δεν μας αρέσει, την γέμισή σου όμως θα μπορούσα θαυμάσια να την φτιάξω και να συνοδέψει άλλα εδέσματα!
Μπράβο Έλενα, όπως πάντα εφευρετική και πεντανόστιμη!
Πολλά φιλιά...

Amali said...

Ζ. μπράβο!!!!!!!!!!!!
λες;;;;;;;; έχω τα κράνα φυλαγμένα στα μπολ, λες;;;;;;; Αν το είχα δει νωρίτερα θα σου είχα στείλει και εσένα λίγα με το πακέτο...

Λενιώ μου, άμα πας στους αγρούς μόνο cranberries δεν θα βρεις... τα βουνά πρέπει να πάρεις..αλλά τώρα τέτοια ώρα τέτοια λόγια καθυστέρησες μία εποχή, φθινόπωρο τα μαζεύουν!!!!!

marian μην την ακούς την Έλενα να γεμίσεις να γεμίσεις κοτοπουλάκι!!!!!!! άλλη γεύση παίρνει η γέμιση εκεί μέσα...ήδη μου τρέχουν τα σάλια

πολλά φιλιά

ΕΛΕΝΑ said...

Και λοιπόν? E allora??
Kαι τα δαμάσκηνα ταιριάζουν όμορφα, έχει δίκιο η μαμά!!

ΕΛΕΝΑ said...

Μαράκι μου τελικά πολλές μανούλες την φτιάχνουν έτσι βλέπω!
Φιλάκια, καλές γιορτές και σε σένα εύχομαι!

ΕΛΕΝΑ said...

Betty μου στους δικούς μου αρέσει τόσο πολύ, που και ... σκέτη δεν έχουν πρόβλημα να την φάνε!
Πιστευω ότι θα ταιριάζει και με άλλα κρέατα.
Φιλάκια, καλό βράδυ!

ΕΛΕΝΑ said...

Αμαλίτσα ποια βουνά??
Εδώ και στους αγρούς το σκέφτομαι, εσύ μου λες να βγω στα βουνά??
Τι είμαι?? Ο λήσταρχος Νταβέλης??
Ασε, θα βρω κάτι άλλο να ταίσω την αγγλοτραφή συμπεθέρα μου.
Στο κάτω κάτω ας περιμένει μέχρι του χρόνου το Φθινόπωρο που θα βγουν τα cranberries, με τα οποία και μεγάλωσε όπως μας λέει;-)

kiki said...

Εγώ πάντως, προτιμώ να τρώω τη γέμιση, παρά τη γαλοπούλα! Χαχα!

Matriga said...

Έλενά μου, θα τη δοκιμάσω προσεχώς και θα σου πω!
Πολλά φιλάκια!!

ΕΛΕΝΑ said...

Κικίτσα κι εμείς μία από τα ίδια χα χα χα!

ΕΛΕΝΑ said...

Matrigaki μου, μην μου πεις ότι έχεις αναλάβει φέτος εσύ το χριστουγεννιάτικο τραπέζι??
Φιλάκια!

Matriga said...

Έλενά μου, για πρώτη φορά θα φτιάξω γαλοπούλα γεμιστή φέτος και θα κάνω επίσημο γεύμα για μένα και τον καλό μου, αφού πια συζούμε.
Πως αλλιώς θα χαιρόμαστε το ότι είμαστε μαζί και αγαπημένοι;

Καλή σου μέρα & καλό Σ/Κ.
Πολλά φιλάκια!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...