Tuesday 12 January 2010

Τυρόπιτα

Ο “πιτάς” της οικογένειας είναι ο πατέρας μου!
Η μητέρα του πάντα έλεγε στη μαμά μου να μάθει να ανοίγει φύλλο, γιατί όταν θα γύριζε ο γιόκας της από τη δουλειά κουρασμένος, έπρεπε πάντα να βρίσκει μα νόστιμη πίτα … άρα ο επίσημος δοκιμαστής δεν είναι άλλος από τον μπαμπά!!!
Την συγκεκριμένη τη δοκίμασε και μου είπε: Μμμμ Αμαλία υπέροχη…
Πιστεύω να αρέσει και σε εσάς!

Χρειαζόμαστε:
2 συσκευασίες χωριάτικο φύλλο, 12 φύλλα στο σύνολο (στη πορτοκαλί συσκευασία από τη Ζύμη Ψαχνών)
500-750 γρ τυρί φέτα για πίτα
500 γρ περίπου γιαούρτι στραγγιστό
1 ποτήρι του κρασιού γάλα και λίγο ακόμα
2– 3 αυγά
αλάτι λίγο ανάλογα με το πόσο αλμυρή είναι η φέτα,
πιπέρι
εγώ έβαλα και μία συσκευασία cottage cheese 225gr και 200 περίπου γραμμάρια ανθότυρο (αν βάλετε cottage και δείτε ότι είναι “νερουλό”, μειώστε λίγο από το γάλα και αν χρειαστεί συμπληρώνετε)
λάδι για το άλειμμα των φύλλων
Την φτιάχνουμε:
Σε μία λεκάνη τρίβουμε τη φέτα με το χέρι μας ή το πιρούνι ή τον τρίφτη στο χοντρό, αν είναι πολύ σκληρή.
Ρίχνουμε το γιαούρτι, το γάλα, τα αυγά, τα υπόλοιπα τυριά αν βάλουμε, αλάτι, πιπέρι και ανακατεύουμε για να ενωθούν.
Ρίχνουμε λίγο λάδι σε ένα πυρέξ και με ένα πινελάκι μαγειρικής αλείφουμε ώστε να πάει παντού το λάδι πάτο και τοιχώματα.
Στρώνουμε 4 φύλλα κάτω διπλά, τα οποία κάθε φορά τα λαδώνουμε ρίχνοντας λίγο λάδι και απλώνοντας το με το πινέλο. Φροντίζουμε στα τοιχώματα του πυρέξ να υπάρχει πάντα λίγο φύλλο το οποίο όταν θα τελειώσουμε την πίτα μας θα το γυρίσουμε προς τα μέσα.
Ρίχνουμε το 1/3 της γέμισης στο ταψάκι μας μετά 2 φύλλα διπλά λαδωμένα, πάλι 1/3, άλλα 2 φύλλα και τέλος το υπόλοιπο της γέμισης.
Γυρίζουμε προς τα μέσα τις άκρες από τα φύλλα που προεξείχαν και από πάνω βάζουμε με τον ίδιο τρόπο όπως πριν τα υπόλοιπα 4 φύλλα.
Στο πάνω πάνω φύλλο ρίχνουμε λίγο λάδι, το αλείφουμε, κόβουμε την πίτα μας, είτε λωρίδες όπως εγώ, είτε τετραγωνάκια και ρίχνουμε με ένα κουταλάκι λίγο γάλα στις χαρακιές.
Ψήνουμε περίπου 1 ώρα σε προθερμασμένο φούρνο, αντιστάσεις πάνω κάτω.
Καλή επιτυχία και καλή σας όρεξη!
Αμαλία

36 comments:

Ξανθή said...

Ήρθα πρώτη και πρωί πρωί οπότε την παίρνω και φεύγω, είναι κι αληθινή πίτα με φύλλα ενδιάμεσα!!εγώ τις άλλες τις λέω ψευτοπίτες.
Καλημέρα!!!

ΜΕΤΗ said...

Απο ολες τις πιτες η τυροπιτα ειναι η αγαπημενη μου, βεβαια εγω δεν βαζω γιαουρτι, θα βαλω λιγο την επομενη φορα για να την δοκιμασω και ετσι.
Μπραβο Αμαλια φαινεται ξεροψημενη και λαχταριστη!!!!!!!!
Φιλια καλημερα.

Lila Xagorari said...

Aν άφησε τίποτα η Ξανθή να πάρω κι εγώ για το καφεδάκι μου?
Τέλεια φαίνεται. Ούτε κι εγώ βάζω γιαούρτι αλλά την επόμενη θα το δοκιμάσω!

Amali said...

Ξανθή πάρε πάρε όσο θες...
ναι και εμένα με ενδιάμεσα φύλλα μου αρέσει και περισσότερα από αυτά που έβαλα εγώ ακόμα καλύτερα...
Καλή σου μέρα

Amali said...

Μέτη ούτε εγώ έβαζα γιαούρτι μέσα ούτε cottege, αλλά επειδή έληγαν τα έριξα μέσα και πέτυχε....
πολλά φιλιά
καλημέρα

Amali said...

Λίλα πάρε πάρε και με τον καφέ και τώρα τέτοια ώρα που είναι και για το μεσημεριανό σου σνακ...
πολλά φιλιά

Giorgos Varvakis said...

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ :
Θα ήταν μεγάλη τιμή για μένα και την «una cucina» μου, να παρευρεθείτε στην κοπή της πίτας μας, την Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2010 το βράδυ(από τις 9 και μετά..)!
Πληροφορίες ΕΔΩ

eleni said...

Aμαλία,ποιος λέει όχι σε σπιτική τυρόπιτα!Με τον τρόπο που τη φτιάχνεις,είναι σαν την χωριάτικη,που κάνουν εδώ.Μόνο ο γλυκός τραχανάς της λείπει.
Ένα κομματάκι,μη σου πω και δυο θα τα τσιμπήσω!
Φιλιά!

ΙΟΥΛΙΑ said...

Αμαλία πλούσια πλούσια η πίτα σου φαίνεται!!!
Κι εγώ πολλές φορές βάζω γιαούρτι στις πίτες ή γάλα ή και κρέμα γάλακτος σε κάποιες.
Το φύλλο που αναφέρεις υπάρχει και στην Αθήνα??

Vasia b. said...

Λαχταριστή λαχταριστή φαίνεται η πίτα σου Αμαλία μου με το τραγανό της φύλλο!!!!!!!
Θα την τιμήσω οπωσδήποτε!!!!
Πολλά φιλιά!!!!!

Γιαούρτι δεν έχω βάλει ποτέ θα το δοκιμάσω όμως!!!!

Pansofix said...

ΠΩ...ΤΥΡΟΠΙΤΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΜΕΣΗΜΕΡΙ!!!
ΚΑΙ Η ΚΟΥΖΙΝΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΙΠΟΤΑ...ΚΛΑΨ!!!

Amali said...

Οκ Γιώργο μας,
πιστεύω μετά τις 9 την Κυριακή θα τα πούμε και ελπίζω να πιάσουμε το τζόκερ!

πολλά φιλιά

Amali said...

Ελένη, αλήθεια έτσι την κάνουν;; την επόμενη φορά θα βάλω και εγώ τραχανά...
Πάρε δυό τρία όχι μόνο ένα...

Καλή αρχή στο μπλόγκ σου

πολλά φιλιά

Amali said...

Λοιπόν Ιουλία μου θεωρώ ότι το φύλλο αυτό υπάρχει στα μεγάλα σούπερ μάρκετ. Ξέρω ότι υπάρχει στην Κρήτη, στην Αθήνα δεν θα υπάρχει;;; Πάντως να ξέρεις ότι το ΑΒ σε αυτά τα είδη, οπότε και στα φύλλα έχει σαν προμυθευτή αυτή την εταιρεία, οπότε μπορείς να πάρεις και το χωριάτικο του ΑΒ
πιστεύω να σε κάλυψα...
πολλά φιλιά

Amali said...

Βάσια βάλε και θα με θυμηθείς την ώρα που θα τρώς την αφράτη πιτούλα...

πολλά φιλιά

**τις ελιές δεν τις έχω ξεχάσει, απλά έχει πολλή διαδικασία για αυτό το καθυστερώ, πρέπει να μαζέψω τις απαραίτητες πληροφορίες

Amali said...

Pansofix πάρε πάρε πιτούλα η δική μας η κουζίνα είναι πάντα γεμάτη, είμαστε πολλές κ όλο και κάποια έχει μαγειρέψει...
φιλιά

ΕΛΕΝΑ said...

Αμαλία μας άμα η πίτα σου πήρε την έγκριση του ειδικού, δεν αμφιβάλλω ότι θα είναι σούπερ!
Δεν έχω δοκιμάσει να βάλω κότατζ σε τυρόπιτα, ωραία ιδέα μου ακούγεται, το γιαούρτι πάντως σίγουρα πηγαίνει πολύ!
Θα ψάξω να βρω και το φύλλο, δεν μπορεί, κάπου θα το πετύχω;-)
Φιλιά!

ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ said...

η γιαγιά κι η μαμά μου βάζουν γιαούρτι στην τυρόπιτα, γίνεται σούπερ, ότι πρέπει για μεσημεριανό και δεν έφαγα ακόμη!!! μιαμ, μιάμ!!!!

Μαριλένα said...

Αμαλία, φαίνεται πολύ καλή!
καποια στιγμή θα την κανουμε κι εμεις :))

Athina(Sugar Buzz) said...

Φαίνεται απίστευτα λαχταριστή!Με την πρώτη ευκαιρία θα δοκιμαστεί η συνταγή!(να περάσουν λίγες μέρες από τα γιορτινά γεύματα που φάγαμε αρκετά!)

piga said...

Μπορεί ο "πιτάς" της οικογένειας να είναι ο πατέρας σου, άλλα σίγουρα θα έχει άξιο αντικαταστάτη, ο οποίος είπε πρώτα τη λέξη "πίτα-πίτα" και μετά είπε μαμά!
Όσο για τη πίτα, δεν έχω καμία αμφιβολία για την επιτυχία. Αν ήταν μάλιστα και ζεστή - ζεστή, τόσο το καλυτερο.

marian said...

Ουάου!!!!!!!!!
Αμαλίτσα μου γλυκιά, εύγε για μια ακόμη φορά!!!!!
Χτύπησες ευαίσθητο σημείο!!!!!!
ότι έχει σχέση με πίτα με πιάνει μια τρέλα!!!!!
Εμεινε τίποτε;ή μπα; Ας είναι και φυλλο σκέτο δεν με χαλάει καθόλου!!!!!
Καλά για γωνία δεν το συζητώ!!!Απο και κλείεται!!!!!!!!
Την επόμενη φορά ελπίζω να μου κρατήσεις!!!!!
Πάντως κι εγώ που είμαι "πιτού", συμφωνώ και μονο από την όψη με τον επίσημο δοκιμαστή!!!!
Τυχερός ο μπαμπάς σου, που έχει μάνα και κόρη να του κάνουν πιτούλες!!!!!
φιλάκια Αμαλίτσα!!!!!
Καλό βράδυ σε όλες!!!!

Betty's Cuisine said...

Λαχταριστή, ροδοκόκκινη και τραγανιστή!
Θαύμα...

Amali said...

Έλενα να σου πω την αλήθεια η αρχική ιδέα για το κότατζ ξεκίνησε από την μαμά μου, όταν παλιά είμασταν διακοπές (περίπου 2 μήνες) στην Αμερική και ήθελε να φτιάξει πίτα και το μόνο κοντινό στο τυρί το δικό μας ήταν το κότατζ και πέτυχε...
Οπότε και εγώ εφόσον είχα μία συσκευασία που θα έληγε λέω γιατί όχι;;;

Φιλιά
καλό βράδυ

Amali said...

Άρα γ. στάνταρ θα βάζεις και εσύ εεε;;;
καλό βράδυ

Amali said...

Μαριλένα μας ευχαριστώ πολύ
φιλιά καλο βράδυ

Amali said...

Santie and Athina
κάντε και εσείς τη δίαιτα της πάπιας...
τρώμε από όλα και κάνουμ ετην πάπια!!
καλή επιτυχία
καλό βράδυ

Amali said...

αααχ αυτός ο άνθρωπος των 85 πόντων πλέον έχει μάθει και ανοίγει και τον φούρνο και φωνάζει πί-τα πί-τα!!!! και τρέχουν οι γιαγιάδες να μαζέψουν χόρτα για τον εγγονό!!!!!

καλό βράδυ V.

Amali said...

όχι βρε για εσένα δεν θα κρατούσα;;;;;
έχω πάντα μία δύο τρεις γωνίτσες για τους εκλεκτούς....

πολλά φιλιά
καλό βράδυ

Amali said...

Ευχαριστώ Μπεττούλα
καλό βράδυ

Anonymous said...

Αμαλίτσαααααααααααα έμεινε τίποτα ή την πάτησα τέτοια ώρα που ήρθα ???? ετσι ροδοκόκκινη και καμαρωτή που είναι σε προκαλεί να την γευτείς!!!!!

μπραβο Αμαλίτσα μου !!!


καλό βραδυ και φιλούπες στα μαγουλάκια του Νικολα.\\

Anonymous said...

*Maria B.

δεν ξέρω γιατί με βγάζει σαν ανωνυμη!!!

adriana nikolatos said...

Καλησπερα,
Σας εχω ενα βραβείο, το Βραβειο αγάπης για το Παιδί, που ξεκίνησε από το http://hamomilaki.blogspot.com/

Μπορείτε να το πάρετε από το Βιβλίο Μαγειρικής μου στο αντίστοιχο post
Καλή συνεχεια!

Amali said...

Μαράκι μου είπαμε πάντα κρατάω για τους εκλεκτούς...
με νύχια και με δόντια το φύλαγα αλλά έχει και για εσένα...
πολλά φιλιά

Amali said...

anikolatou ευχαριστούμε πολύ,
το φρόντισε ήδη η Έλενα μας
καλή σου μέρα

Peter M said...

WOW! Fainatai telia...thelo ena kommataki, parakalo!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...