Friday 26 February 2010

Κέικ πορτοκαλιού

Αφράτο κέικ με αρώματα πορτοκαλιούΤο κεικάκι που σας κερνάμε σήμερα είναι πεντανόστιμο, αφράτο και μοσχοβολάει σαν τους ανθούς της πορτοκαλιάς !!
Είναι ότι πρέπει για αυτήν την εποχή που τα πορτοκάλια είναι στα καλύτερα τους.
Το κεκάκι το έφτιαξε μια μέρα που είχε έρθει στο εξοχικό μας η κοπέλα του ανιψιού μου, για να ευχαριστήσει τον γλυκατζή και παραπονιάρη παππού – δηλαδή τον πατέρα μου !!!
Xαίρομαι αφάνταστα όταν νέα παιδιά όπως η Ειρήνη (20 χρόνων) ασχολούνται με την κουζίνα και προσπαθούν να προσφέρουν το καλύτερο απ’ τα χεράκια τους, σε αυτούς που αγαπούν!!!

Για να φτιάξουμε το κεικ χρειαζόμαστε:
Ένα φαριν-απ των 500 γρ.
1 ½ φλιτζάνι του τσαγιού βούτυρο
2 φλιτζάνια του τσαγιού ζάχαρη
το ξύσμα και τον χυμό από 2-3 πορτοκάλια
2 φλιτζάνια του τσαγιού γάλα εβαπορέ (αδιάλυτο)
4 αυγά
για το στόλισμα
3- 4 πορτοκάλια πλυμένα καλά,
2 ποτήρια ζάχαρη
και λίγη άχνη
Εκτέλεση
Βάζουμε το βούτυρο με την ζάχαρη στο μίξερ και τα χτυπάμε για 2-3 λεπτά, ρίχνουμε ένα – ένα τα αυγά και τα χτυπάμε όλα μαζί αρκετά καλά.
Προσθέτουμε διαδοχικά το γάλα, το ξύσμα , τον χυμό και σιγά – σιγά το αλεύρι.
Εάν η ζύμη μας είναι σφιχτή προσθέτουμε ακόμη λίγο γάλα (αδιάλυτο).
Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 περίπου μια ώρα
Όση ώρα ψήνεται το κέικ φτιάχνουμε το γλυκό πορτοκάλι που θα το στολίσουμε!!
Καθαρίζουμε τα πορτοκάλια από τις φλούδες με τον τρόπο που βλέπετε.Τα φρούτα που μένουν τα κόβουμε στην μέση ή στα τέσσερα.
Βάζουμε σε μια κατσαρόλα τις φλούδες και τα κομμένα πορτοκάλια, την ζάχαρη και νερό μέχρι να τα σκεπάζει και τ’ αφήνουμε να βράσουν καλά.Στην πορεία θα χρειασθεί να προσθέσουμε νεράκι.
Θα τα βγάλουμε σχεδόν μαζί με το κέικ, γιατί οι πορτοκαλόφλουδες πρέπει να είναι ζεστές για να μπορέσουν να πάρουν το σχήμα που θέλουμε επάνω στο κέικ.
Μόλις βγάλουμε το κέικ από το φούρνο, το αφήνουμε να πάρει μια ανάσα και το ξεφορμάρουμε .
Πασπαλίζουμε από πάνω ζάχαρη άχνη με ένα σουρωτηράκι του τσαγιού ή με έναν αχνορίχτη και στολίζουμε με τις φέτες του πορτοκαλιού.Ότι έμεινε στην κατσαρόλα ΔΕΝ το πετάμε, απλά το τσακίζουμε!!!! είναι υπέροχο γλυκό του κουταλιού !!!!Εδώ έχουμε και μια σοκολατένια εκδοχή τουΤΙΡ: για να έχετε αφράτα κέικς, καλό είναι να έχετε κοσκινίσει το αλεύρι.
Καλή επιτυχία!

25 comments:

Lila Xagorari said...

Πίνω καφεδάκι τώρα οπότε στείλε μισό από αυτό με τη σοκολάτα!!
Λατρεύω τα φρουτένια κέικ!!
ΚΑΛΗΜΕΡΑ!!!!!

Asteri (Maria) said...

Γιάμι γιάμιιιιι μοσχομυριστό κέικ!
Καλημέραααααααα :)))

Ξανθή said...

Καλημέρα, συγχαρητήρια στην Ειρήνη για το ωραίο της κέικ.
Θα την έχουμε στα υπόψιν στο νέο δυναμικό των blog!!!
Φιλιά και καλό Σ/Κ

Anonymous said...

Καλημερα και συγχαρητηρια στην Ειρηνη για την εμπνευση και ειμαι σιγουρη οτι ο ''γλυκατζης'' το τιμησε δεοντως οπως και ολη η οικογενεια!!!!Για μενα περισσεψε κατι;Χα χα χα!!Σοκολατα κατα προτιμηση!!!!Ευκαιρια να δοκιμασω την ολοκαινουργια φορμα μου!!!

Υ.Γ Και συγχαρητηρια βεβαιως βεβαιως στην πολυταλαντη φωτογραφο!!!!
Many Kisses
Alma Libre

Λίνα said...

Ένα μεγάλο μπράβο στην Ειρήνη. Τέλειο κέικ και πολύ πολύ αρωματικό. Το επόμενο που θα φτιάξω, που θα είναι και σύντομα θα είναι αυτό.
Καλή σου μέρα Μαρία.
Καλό Σαββατοκύριακο.

Vasia b. said...

Μαράκι εγω είχα την τύχη να το γευτώ ,ζεστό, μυρωδάτο και αφράτο το κεκάκι της Ειρήνης μια και ήμουν κοντά στον παππού όταν γινόταν το κέρασμα!!!!χαχα!!
Είναι πράγματι πολύ καλό!!!

ΥΓ.αρχίζεις να συναγωνίζεσαι την Ζάμπι στην άψογη παρουσίαση!!!
Συγχαρητήρια!!!!
Πολλά πολλλά φιλιά και καλό Σ/Κ!!!!

ΜΕΤΗ said...

Αυτη ειναι η απαντηση στο γνωστο..... "εφερες το φαι σου?".....που μονιμως κανει πλακα ο κυριος Βασιλης?
Μπραβο Ειρηνακι πολυ ωραιο κεικ, γεια στα χερια σου, ελπιζω να του αρεσε του παππου!!!!
Φιλακια και στην Ειρηνη αλλα και στο Μαρακι !!!!!!!!!!!!!!!
Καλημερα!!!!!!!

Giorgos Varvakis said...

Λοιπόν, κάθε φορά που βλέπω μια καινούρια ανάρτηση εδώ, βάζω στοίχημα με τον εαυτό μου να μαντέψω ποια είναι η αποστολέας!! (Μήπως έχει κάθε μια τη μέρα της να μη παιδεύομαι;)
Από τις πρώτες εικόνες είπα : "Μαράκι"! :))
Τα συχαρίκια μου στην Ειρήνη κι όσο για μένα, βολεύομαι και με το γλυκό του κουταλιού γιατί από το κέικ, ψίχουλο δε θα έμεινε!!
Φιλιά πολλά
Καλό Σαββατοκύριακο

Μαριλένα said...

Μαράκι, εγώ που δεν ειμαι του κέικ, ξετρελλάθηκα!
σίγουρα θα το φτιάξω για το Ραφάκι και τις φιλες της (μη σου πω σημερα κιόλας)

φιλάκια πολλά!

ΕΛΕΝΑ said...

Μπράβο στο Ειρηνάκι, που εκτός από χρυσοχέρα είναι και πανέξυπνη, γιατί με τέτοιο κέικ πως να μην την συμπαθεί ο παππούς και πως να μην είναι ευχαριστημένος και ο καλός της!!!!
Αν δεν έχει άλλο κέικ, να πάω να καθίσω με τον Γιώργο να φάμε γλυκό του κουταλιού, και αυτό μας αρέσει, είμαστε εύκολα παιδιά εμείς;-)

Γιώργο όχι, δεν έχει συγκεκριμμένη μέρα η κάθε μία χα χα χα!!
Η επιλογή είναι εντελώς τυχαία, ανάλογα με την περίσταση!
Φιλιά σε όλους!

Maria B. said...

Λιλάκι μου !! και εγω είμαι πολύ της σοκολάτας αλλά αυτό το αφρατούλι - ασπρούλι κεικ ήταν σκέτος πειρασμός !!!

επειδή δεν σε πρόλαβα με τον πρωινό καφέ, πάρε κομματάκι για τον απογευματινό !!!

φιλια και καλό σ/κ

Maria B. said...

γεια σου αστεράκι μου !!!!

οπως το λες ''γιαμ - γιαμ ''

χαχαχααχχααχ!!!

φιλια πολλά

Maria B. said...

Ξανθούλα μου γειά σου, λες να είναι απο τιςς αυριανές μπλοκο-μαγειρισσες το Ρηνάκι μας ???

Πάντως ασχολείται πολύ με την κουζίνα και έχει πάρει και ενα πολύ ωραίο τετράδιο σαν μεγάλο ημερολόγιο και γράφει τις συνταγές που της αρέσουν με καλλιγραφικά γράμματα. Είπε ότι θα μας φτιάξει και αλλες νοστιμιές να τις έχουμε και εμεις στα αρχεία μας !!!!

φιλια και καλό σ/κ - χαιρετισμούς !!

Maria B. said...

Αντε μικρούλι μου ξεκίνα να δοκιμάζεις την ολοκαίνουργια φόρμα σου !!!!! χιχιχιχι !

ο γλυκατζής της παρέας το τίμησε υπέρ του δέοντως και υπέρ του ζαχάρου του!!!! πόσο θα ανέβηκαν οι δεικτες κανείς δεν γνωρίζει. !!!!!!!!!!!!

Alma libre μου φιλάκια πολλά και καλό σ/κ

Maria B. said...

γεια σου Λινάκι μου γλυκό. ευχαριστούμε για τα καλά σου λόγια.


φιλια πολλά και καλό σ/κ.

Maria B. said...

Vasaki μου, θυμάσαι πόσο αφράτο ήταν ??? δεν νομίζω να έχω ξαναφάει τόσο αφράτο κεικ. νομίζω ότι παίζει ρόλο που το γάλα ειναι αδιάλυτο.


φιλια μωράκι μου και καλό σ/κ !!!!

Maria B. said...

Μετάκι μου το πέτυχες ακριβώς!

το κεικ ήταν απάντηση στην γνωστή ατάκα του!!!!!!!!!!!!
περιττό να σου πω ότι όταν είδε με τι ρυθμό το τρώμε έβαλε την μητέρα μου να του κρύψει 2-3 κομμάτια, γιατί σου λέει αυτοί εδώ δεν θα μου αφήσουν τίποτα !!!!
χαχαχααχαχχααχαχχααχχααχα

φιλιά - see you !!!!

Maria B. said...

Γιώργο μου αχαχαχαχαχαχχαχαχαα!!!
πολύ ωραίο το σχολιό σου !! σήμερα με μάντεψες !!!! άλλες φορές μας πετυχαίνεις ???

λοιπον όπως ακριβώς το καταλαβαινεις μόνο λίγο γλυκό πορτοκάλι έχει μείνει και ίσα που το προλαβαίνεις γιατί το Λενιώ μας όπως βλέπεις έχει πιάσει ήδη στασίδη!!!!!!! χιχιχιχιχιχι

φιλιά πολλά Γιωργή μου και καλό σ/κ

Maria B. said...

Μαριλενακι μου να το φτιάξεις στο Ραφάκι μας, στην Δημητρούλα της και στις άλλες φιλεναδίτσες της.
αμα τους αρέσουν τα σοκολατένια, κάνε ένα γλάσσο και σκέπασέ το, θα ξετρελλαθούν !!!!

αυτήν την κυριακή δεν μας τα χαλάει ο καιρός οπότε θα πάτε την βολτίτσα σας !!! καλά να περάσετε

φιλια πολλά

Maria B. said...

Ελενιώ μου είδες ο συμμαθητής μου τι ωραία που λέει??? ετσι είναι παιδί μου η κλάση μας, είμαστε όλοι ευφυή άτομα !!!!χιχιχιχιχιχι!

φιλια πολλά πολλά πολλά !!!

Z. said...

Καλησπέρα.
Οι πολλές βόλτες στις βουνοκορφές μου πήραν τα μυαλά και άργησα να κατέβω. Πρόλαβα κάτιτις;
Μαρία, πρέπει να είναι μοσχομυριστό αυτό το κέικ!!! Πρέπει να το δοκιμάσω.
Είδες το Ερηνάκι προκοπή! Τα συγχαρητήρια μας να της πεις και γεια στα χεράκια της.:D

marian said...

Ελα Ζαμπίτσα μου άφησε και τίποτα για μένα!!!!
Μην τα θέλεις όλα δικά σου!!!! Τι φιλενάδα είσαι;
Μαράκι μου γλυκό δεν θα μπορούσες παρα να κάνεις ένα σπέσιαλ γλυκό, τόσο γλυκιά που είσαι και συ!!!!!!!!!
Το πορτοκάλι μου αρέσει αφάνταστα!!!
Και φυσικά η σοκολατένια εκδοχή σπέσιαλ!!!!!
Να πάρω και απ΄τα δύο ή δεν κάνει;;;;
Και φυσικά και οπωσδήποτε θα κάνω παρέα της Ελενας και θα φάω και γλυκο κουταλιού !!!!!!!!!!!!!

Και μην μου πεις κουβέντα γιατί έχω καιρό να κεραστώ!!!!!!!
Τώρα θα τα παίρνω διπλά!!!! ΟΚ???

φιλάκια πολλά σε όλες σας!!!
Καλό Σαββατοκύριακο!!!:)

faraona said...

Μηηηηη!!!! και κάνω δίαιταααα!

kiki said...

Αρωματικότατο θα είναι!

Nena said...

Μ αρέσει πολύ που τα δίνετε με τόσες λεπτομέρειες. Δεν είμαστε όλες/όλοι τόσο ειδικοί. Μπράβο!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...