Friday 17 September 2010

Κόκορας με χυλοπίτες στη γάστρα

Τι πιο ωραίο από αυτό το φαγάκι, εαν θέλετε να αποφύγετε το κρέας στο Κυριακάτικο γεύμα σας ???

Πάμε να δούμε τι χρειαζόμαστε για περίπου 6 μερίδες:
Ένα κόκορα ή ενα μεγάλο κοτόπουλο κομμένο σε μερίδες
1 κουταλιά της σούπας αλάτι
½ κουταλιά της σούπας πιπέρι
5-6 μπαχάρια
5-6 γαρύφαλλα
10 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο
5 κουταλιές της σούπας πελτέ
1 πακέτο χυλοπιτες της αρεσκείας μας
-εαν θέλετε μπορείτε να βάλετε μακαρόνια αντί για χυλοπίτες-
Εκτέλεση
Πλένουμε καλά το κομμένο πουλερικό και το ραντίζουμε με λίγο ξύδι.
Το βάζουμε σε μια μεγάλη κατσαρόλα ή καλύτερα στην χύτρα, ρίχνουμε μπόλικο νερό (περίπου 1,5 λίτρο) και το βράζουμε καλά.
Μόλις είναι έτοιμο το βάζουμε μαζί με το νερό που το βράσαμε στην γάστρα ή σ’ ένα μεγάλο ταψί και ρίχνουμε όλα τα υλικά εκτός από τις χυλοπίτες, φροντίζοντας να διαλύσουμε όσο μπορούμε καλύτερα τον πελτέ.
Το βάζουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στο φούλ με αέρα.
Σε λίγη ώρα που θα δούμε ότι αρχίζει να βράζει η σάλτα, ρίχνουμε τις χυλοπίτες. Ανακατεύουμε πολύ καλά, σκεπάζουμε την γάστρα και σε μισή σχεδόν ώρα είναι έτοιμο.
Στην πορεία θα χρειαστεί να ανακατέψουμε κάνα δυό φορές τις χυλοπίτες.
Προς το τέλος καλό είναι να δοκιμάζετε, για να ξέρετε σε πόση ώρα είναι έτοιμο κατά την γνώμη σας, καθώς επίσης να δείτε εάν είναι καλό στο αλάτι και στο πιπέρι. Αν χρειαστεί να προσθέσετε νερό, φροντίστε να το έχετε βράσει λίγο για να είναι ζεστό και να μην σταματήσει η βράση του φαγητού.
ΤΙΡ:
Πριν ρίξετε τις χυλοπίτες βάλτε ένα κατσαρολάκι στην φωτιά με μια κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο. Μόλις ζεσταθεί, ρίξτε τις χυλοπίτες και ανακατέψετε πολύ καλά ώστε να λαδώσουν όλες. Αποσύρετε από την φωτιά και τις ρίχνετε στο ταψί. Με το κολπάκι αυτό δεν κολάνε μεταξύ τους τα ζυμαρικά (κριθαράκι, χυλοπιτάκι κλπ) μετα το βράσιμο και μέχρι το βράδυ μένουν σπυρωτά.

Καλή επιτυχία!

24 comments:

Asteri (Maria) said...

Το πως μου αρέσει αυτό το φαγητό είναι απερίγραπτο!!!! τρελαίνομαι!!!!
Λοιπόν για σήμερα το φαγάκι μας θα είναι κοτόπουλο (γιατί κόκορα δεν έχω) με χυλοπιτες.
Φιλάκια

Ξανθή said...

Μαράκι να σου κάνω το τραπέζι με χυλοπίτες φρέσκες που έφτιαξα στο χωριό!!
Φιλάκια!!!

The Dark Chef said...

Ασυνήθιστη αυτή η εκδοχή, αλλά και πιο ελαφριά αφού δεν τσιγαρίζουμε και δεν προσθέτουμε κρεμμύδι και σκόρδο. Δεν θα μοιάζει πιο πολύ με σούπα? Ίσως το ψήσιμο στη γάστρα να κάνει τη διαφορά στη γεύση, ενδιαφέρουσα πρόταση πάντως!
Καλό Π/Σ/Κ!

georgiaxara said...

ΚΑΛΗΜΕΡΑ!!! ΠΟΛΥ ΝΟΣΤΙΜΟ ΦΑΓΗΤΟ ΕΦΤΙΑΞΕΣ ΣΗΜΕΡΑ!ΘΕΛΩ ΝΑ ΤΟ ΔΟΚΙΜΑΣΩ...
ΦΙΛΑΚΙΑ!!

eleni said...

Μαράκι,τι πιο νόστιμο από το παραδοσιακό φαγάκι σου!
Αν το κοτόπουλο είναι χωριάτικο,ακόμη καλύτερα!
Αυτό το κολπάκι με το λάδι,γιατί το κάνεις;
Φιλιά!

Γιαγιά Αντιγόνη said...

Το αγαπημένο φαγητό του γιου μου αλλά δυστυχώς είναι στα "ξένα"...
Καλημέρα!

Maria B. said...

Μαράκι είπαμε, στο κοτόπουλο λέμε ναι !!!! χιχιχι

καλοφάγωτο !!!

φιλια και καλό σ/κ

Maria B. said...

Ξανθή, μη μου λές τέτοια, μην μου λες τέτοια!!! τις λατρεύω τις χυλοπιτες τις σπιτικιές και τις μικρές αλλά και τις μεγαλύτερες!
έρχομαι να μου κάνεις κάνεις το τραπέζι, μου αρέσουν και σκέτες μόνο με μυζήθρα τριμμένη, είναι κόλαση !!!!!!

φιλια και καλό σ/κ

Maria B. said...

the dark chef, σεφάκο μου συνήθως στο γιουβέτσι δεν τσιγαρίζω σκόρδα και κρεμμύδια. Καλέ δεν μοιάζει με σούπα !! το νερό δεν υπάρχει στο τέλος του ψησίματος γιατί το έχει πιεί όλο το ζυμαρικό οπότε δεν μπορεί να μοιάζει με σούπα, ίσως φαίνεται σαν σουπα την ώρα που βράζουμε το κοτόπουλο μόνο του στην κατσαρόλα.

φιλια πολλά και καλά να περνάς

Maria B. said...

georgiaxara, κοπιασε να δοκιμάσεις, μακάρι να μπορούσα να σου έδινα, ήταν πολύ νόστιμο!

καλό σ/κ και φιλάκια

Maria B. said...

Ελενιώ μου, καλώς μας ήρθες και πάλι !!!!
εαν κάνεις το κολπάκι με το λάδι δεν κολάνε μεταξύ τους τα ζυμαρικά (κριθαράκι, χυλοπιτάκι κλπ) μετα το βράσιμο και μέχρι το βράδυ μένουν σπυρωτά. Εαν την ώρα που ρίχνεις το λάδι στο κατσαρολάκι σου πέσει περισσότερη ποσότητα, να φροντίσεις να είναι λιγότερο το λάδι που θα βάλεις στο ταψί.
δοκίμασέ το και δεν θα χάσεις!!

φιλούπες πολλές πολλές στον λεβέντη σας !!!!!!!

καλό σ/κ

Maria B. said...

Αντιγονάκι μου, γλυκό μου Αντιγονάκι, καλώς μας ξαναήρθες !!!!
όταν λες στα ξένα, εννοείς στην γυναίκα του ??? ή λείπει στο εξωτερικό ?? (χιχιχιχι)!!

πιστεύω ότι αυτό το σ/κ θα είναι το καλύτερο των τελευταίων σου χρόνων !!!!

φιλια πολλά πολλά

Maria B. said...

Ελενάκι συμπλήρωσα και μπροστά την διευκρίνηση γιατί μπορεί να έχουν και άλλοι την ιδια απορία.

φιλούπες πολλές

Betty's Cuisine said...

Από τα πιο αγαπημένα μου φαγητά, αν είναι δε και στην γάστρα σαν το δικό σου, ατέλειωτη απόλαυση!
Καλό Σαββατοκύριακο!

kiki said...

Θυμίζει Κυριακές στο σπίτι!

Μαριλένα said...

υπέροχο Μαράκι μου, υπέροχο!
υπέροχο και εμπνευσμένο.
θα αντικαταστήσω τον κοκορα με μια κότα όπως το "λες" :))

καλό Σαββατοκύριακο
και πολλά φιλιά!
:))

Vita said...

Τι φαγητό! Μέχρι εδώ κάτω μύρισε. Κυριακάτικο και γιορτινό.
Μπράβο σας!

ιρινι said...

Tα φαγητά πού γίνονται σε γάστρα, και μάλιστα πήλινη, εχουν ιδιαίτερη νοστιμιά.Μόλις βρώ κόκορα, θα το φτιάξω.Καλό απόγευμα

Unknown said...

nostimo ke paradosiako fagaki...to exo fai sto metsovo
me spitikes xilopites to kati allo.
kalo sas vradi

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS said...

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΜΙΑΣ ΚΑΛΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΜΕ ΟΣΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ.
ΑΥΤΟ ΘΑ ΠΕΙ ΦΑΓΗΤΟ!!!!!!!!!!!

Δημιουργία said...

Αγαπημενο φαγακι και αν οι χυλοπιτες ειναι και χωριατικες ακομα καλυτερα.

Giorgos Varvakis said...

Ωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωω!!!!
Υπέροχη "σύλληψη", καταπληκτικό αποτέλεσμα :)
Να είσαι καλά Μαράκι μου
Φιλιά πολλά
Καλή εβδομάδα!!

ioanna said...

Τι να πω εγω..θεικο !!
Εγω εχω κοκρακι απο το χωριο και χυλοπιτες επισης...οι τελευταιες ερχονται σε ποσοτητα απο την πεθερα!!!

Μαίρη (Ginger) said...

ευχαριστώ Μαράκι, την φτιάχνω αυτό το ΣουΚου. Να'σαι καλά!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...