Friday 4 January 2013

Croque monsieur και croque madame

Καλή χρονιά σας εύχομαι κι εγώ φίλοι μου, κάθε ευτυχία και καλό να φέρει στο σπιτικό σας η νέα χρονιά!
Αυτήν την εβδομάδα απολαμβάνω το χωριατοσπιτάκι μου, την επόμενη όμως επιστρέφω στην βάση μου.
Μιας και έρχεται Σαββατοκύριακο, θέλετε να ετοιμάσουμε ένα πιο πλούσιο πρωινό??
Ένα από αυτά τα πρωινά, που τις καθημερινές δεν έχουμε την πολυτέλεια να ετοιμάσουμε, αλλά τα Σαββατοκύριακα που είμαστε πιο χαλαροί είναι μια ευκαιρία να τα απολαύσουμε.
Το croque monsieur είναι στην ουσία ένα τοστ, που σύμφωνα με την Wikipedia εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην Γαλλία το 1910.
Η ετοιμασία του όμως δεν έχει καμία σχέση με τα γνωστά τοστς που φτιάχνουμε, όπως θα δείτε παρακάτω.
Τα συστατικά απλά και εύκολα να τα προμηθευτούμε: ψωμί για τοστ, ζαμπόν και τυρί.
Η επιλογή του τυριού είναι σημαντική, μιας και το τυρί είναι το πιο βασικό συστατικό του.
Το πιο συνηθισμένο τυρί για το croque monsieur είναι η γραβιέρα gruyere και το έμμενταλ.
Μιας και την συγκεκριμένη γραβιέρα δεν είναι και τόσο εύκολο να την βρούμε, χρησιμοποιούμε έμμενταλ και είμαστε μια χαρά.
To croque madame είναι στην ουσία ένα croque monsieur, που όμως φόρεσε ένα παλιομοδίτικο καπελάκι με την μορφή ενός τηγανιτού αυγού, και έγινε madame ;-)
Πάμε να τα ετοιμάσουμε?
Για κάθε croque monsieur θα χρειαστούμε:
2 φέτες ψωμί του τοστ
1 φέτα ζαμπόν
3 φέτες έμμενταλ
βούτυρο
Στην πράξη:
Ζητάμε από τον υπάλληλο του σούπερ μάρκετ να μας κόψει τις φέτες του έμμενταλ λίγο πιο χοντρές από τις συνηθισμένες φέτες για τοστ, που συνήθως είναι σαν τσιγαρόχαρτο.
Βουτυρώνουμε με μια γενναία ποσότητα την κάθε φέτα ψωμιού από την μία πλευρά.
Προσοχή!! Οι βουτυρωμένες πλευρές, θα είναι οι εξωτερικές πλευρές του τοστ και όχι οι εσωτερικές.
Ανάμεσα στις δύο φέτες βάζουμε μία φέτα ζαμπόν και μία φέτα έμμενταλ.
Σε ένα αντικολλητικό τηγάνι βάζουμε ελάχιστο ως καθόλου βούτυρο και τηγανίζουμε το τοστ μας, να ροδίσει και από τις 2 εξωτερικές πλευρές.
Βοηθάμε προσεκτικά και με μια φαρδιά σπάτουλα για να το γυρίσουμε.
Όταν το τοστ μας είναι έτοιμο, στρώνουμε με αντικολλητικό χαρτί ένα ταψάκι και το ακουμπάμε εκεί.
Στην επάνω πλευρά, στρώνουμε 2 φέτες έμμενταλ.
Βάζουμε το ταψάκι στον φούρνο, στο γκριλ, για λίγα λεπτά, μέχρι να λιώσει το τυράκι.
Εννοείται βέβαια ότι ταυτόχρονα μπορούμε να ψήσουμε περισσότερα από ένα τοστ, ανάλογα με το πόσα άτομα είμαστε και πόσα τοστς θέλουμε να φτιάξουμε.

Αν θέλουμε πιο πλούσιο το τοστ μας, τότε επιλέγουμε το croque madame.
Τηγανίζουμε ένα αυγό μάτι, και το νοστιμίζουμε με αλατάκι και πιπεράκι.
Μόλις βγάλουμε το τοστ από τον φούρνο, με μία σπάτουλα τοποθετούμε στην επιφάνειά του το αυγό.
Έτοιμο το σπέσιαλ πρωινό μας!
Καλή επιτυχία!

34 comments:

gwgw said...

Το ριξαμε στα αυγα Ελενακι?
Χτες εγω, σημερα εσυ...χαχαχαχα!!
Ωραιοτατο,νοστιμοτατο και απο εμφανιση...σκιζει...
Καλη χρονια με υγεια ευτυχια και αγαπη στο σπιτικο σου..!!!
Την καλημερα μου και τα φιλια μου!!!

Summertime Blues said...

αμ έπος αμ έργον!
ό,τι πρέπει για ακριβώς αυτή την ώρα της μέρας. καλημέρα!!!

Effie's Sweet Home Designs said...

Καλημέρα και καλή χρονιά!!!!!!
Μου αρέσει αυτή η ιδέα σου!
Πολλά φιλιά!

Selcouth said...

Έλενά μου, καλημέρα και καλή χρονιά! Πολλές ευχές για ένα υπέροχο 2013!
Είτε monsieur, είτε madame τα τρώω με μεγάλη όρεξη και τα 2. Ωραία ιδέα!
Πολλά φιλιά!

Irene said...

αχ βρε ελενα. βαλτη εισαι?
εγω ηδη μπηκα σε γεματο ρυθμο.
να απολαυσεις οσο εμεινε, τρισευτυχισμενο το 2013 και καλη χρονια σε ολους.

ειρηνη

Μαριλένα said...

το Ραφάκι ως λάτρης του αυγού, θα ξετρελαθεί -είμαι σίγουρη!
εγώ, ξετρελάθηκα με την περιγραφή, της "madame" :D
καλή χρονιά Ελενα μου, υγεία και αγάπη εύχομαι και πολλά πολλά φιλάκια στέλνω!! :))

Kiremithanem said...

Kalhmera eyxomai kalh k omorfh mera se oles mas!
To blog sas einai apla TELEIO!..tha mporousa na proteinw kati?..
An episkeyteite to blog mou tha deite ta protypa kai ta design poy ftiaxnw gia ta blog EDWKAI EDW..tha ithela an einai eykolo ena tilefono gia na milisoume sxetika me mia protash :)
An sas endiaferei parakalw grapste mou to noumeraki se comments..
Filakia!!

eleni said...

Καλή,χρονιά,Ελενάκι,υγεία και χαρά!

Χαχα...,πρώτη φορά ακούω αυτές τις ονομασίες σε τοστ-πάντα ευρηματικοι οι Γάλλοι στην κουζίνα!
Πολύ νόστιμο,πλούσιο πρωινό!

Να περνάς όμορφα!
Φιλιά!

sundayspoon said...

Τέλεια ιδέα για δυναμωτικό πρωινό! Εγώ θα προτιμήσω την madame με το καπελάκι της...
Φιλάκιααα!

Magia da Inês said...

✿✿.¸¸.•´
BOM░░░º°✿░░░FIM DE✿º°░░░SEMANA!░░░
·.¸.•♪♪

Sweet Dreams said...

Καλημέρα Έλενα και καλή χρονιά!!

Πριν από λίγο ξύπνησα και η ιδέα σου είναι ότι πρέπει για ένα τέλειο και γρήγορο πρωινό!!

Natasha said...

Καλημέρα και Καλή Χρονιά! Υπέροχη ιδέα για ένα καλό πρωινό ή όπως είπες brunch!!!!

mm_skg said...

Ελενα τι μου θυμισες! Το croque monsieur, το εφτιαχνα οταν ημουν μικρη (μιλαμε για ... γυμνασιο!) αρκετα συχνα. Το ειχα δει καπου στο μαθημα των γαλλικων που καναμε, το εφτιαξα και κολλησα! Ειναι οτι πρεπει για ενα νοστιμο και χορταστικο πρωινο! Τωρα ομως φευγω σαν την τρελλη το πρωι και που χρονος για τετοια...

Thalassitsa said...

μμμ θα το κάνουμε την Κυριακή...απλό και υπέροχο! καλή χρονιααα με χαμογελα και υγεία
http://thalassitsa.blogspot.gr/

Νίκη said...

Τι πρωινό είναι αυτό! Χορταίνει και το μάτι και το στομάχι!
Πολλές ευχές Ελενά μου, καλή χρονιά με υγεία, αγαπη και πολλές νοστιμιές!
Φιλιά!

Γιαγιά Αντιγόνη said...

Εχουμε και αυγά από το χωριό καλέ!!!
Να τους μάθω Γαλλικές συνταγές!

Φιλιά σε ΟΛΆ τα κορίτσια!

Unknown said...

Χρόνια πολλά Ελενάκι...καλή χρονιά με υγεία και αισιοδοξία πάντα...και πολλά γέλια...
Τι ωραίο που είναι αυτό που έφτιαξες?
Είναι απαραίτητο να το φάμε ως πρωινό? Εγώ τώρα το είδα και φεύγω να το φτιάξω γιατί για μεσημέρι δεν έχουμε φάει ακόμα....Έφυγα....φιλιά

Εφη said...

Με τέτοιο πρωινό μπορούμε ακόμα και να κάνουμε ότι δεν καταλάβαμε ότι τελειώνουν οι διακοπές και το αραλίκι ......αρχίζουν τα όργανα από βδομάδα....τα τοστ μου τα γαλλικά και γρήγορααααα!!! Φιλιά!

Tante Kiki said...

Καλή Χρονιά με υγεία, αγάπη, ευτυχία και πολλές νοστιμιές Ελενά μου καλή! Λατρεμένη συνταγή παρουσίασες σήμερα και είναι πεντανόστιμα και πολύ εμφανίσιμα.
Φιλιά πολλά

Unknown said...

Χρόνια Πολλά Έλενα!!!Καλή και χαρούμενη χρονιά για σένα και την οικογένειά σου!!!
Το χωριατοσπιτάκι σου δίνει ιδέες και φέρνει εμπνεύσεις που κρατούν από παλιά!!!Ποιός αλήθεια δεν έχει γευτεί αυτό το απίθανο τόστ και δεν επιχείρησε να το καθιερώσει και στο σπίτι του!!!Πράγματι Έλενα τι μας θύμησες!!!Θα προτιμήσω το croque madame αφού έχω μία αδυναμία στα αυγουλάκια!!!Καλό Σαββατοκύριακο και με το καλό μα επιστρέψεις!!!Φιλιά πολλά,πολλά.

Chrisi said...

Ωραιότατο το πρωινό και πλήρες ,το πρινό εδω στην Ελλαδα δεν το έχουμε περι πολλού αλλά είναι το σημαντικότερο γεύμα του 24ωρου,ευχαριστούμε που μας δείξατε ένα πολύ ωραιο πρωινό,φιλάκια.

spoon_n_love said...

Καλή καλή χρονιά να έχεις γλυκειά μου ..... Με υγεία !!! Ωραιότατο πρωινό

dhmhtra said...

Καλή χρονιά με υγεία και ευτυχία!

thumbelina said...

πολυ ωραια ιδεα για πρωινο Ελενακι....οχι μονο γευστικοτατο αλλα κ χαρμα οφθαλμον...:)

ευχομαι καλη χρονια, υγεια, ευτυχια, αγαπη, δημιουργικοτητα κ οτι αλλο επιθυμεις!!!!!!!!!!! φιλια!!!!!!!!!!!!

Eri said...

Πολύ ωραία συνταγή Έλενα, τέλειο γεύμα στα γρήγορα!
Φιλιά πολλά!

ΕΥΓΕΝΙΑ said...

Ωωωωω, γαλλικές επιρροές βλέπω σήμερα και είμαι γενικώς άσχετη από αυτή την κουζίνα! Το έμμενταλ με έκανε να το λαχταρήσω! Καλή χρονιά!

syros2js said...

Πώς τα καταφέρνεις κ' κάθε φορά με κάνεις να... πεινάω???
Πφφφφ...
;-)
Καλή κ' γευστική χρονιά, Έλενά μου!!!
Φιλάκια!!!

Δημιουργία said...

Καλή χρονιά Έλενα,ο νέος χρόνος να σου φέρει τα καλύτερα.Το σημερινό πρωινό σου νοστιμότατο και καλοδεχούμενο από όλους.

margarita said...

Το απλο και ταυτοχρονα τοσο εντυπωσιακο !!!!
Καλη Χρονια να έχουμε!!!

Ροδανθη said...

Καλημέρα Ελενάκι καλη χρονιά με πολύ αγάπη,υγεία,ευτυχία και ότι καλύτερο για την οικογένειά σου.Να είσαι καλά φιλιά πολλά!!!!

Maria B. said...

Καλημέρα Λενάκι μου! οπως εγραψα και στη Μέτη, έχω αρχίσει να μπλέκομαι και να τα μπερδεύω! γράφω στην σελιδα μας στο φ/μ και μετά νομίζω πως έχω σχολιάσει εδώ !!!!!!!!!!

Το ποστ σου είναι γοητευτικότατο (!!) πάντα μου άρεσε η ιστορία της μαντάμ και του μεσιε με το ξεχωριστό ας πούμε τοστάκι !!!!
Εκανες πολύ καλά που το έβαλες γιατί είναι και πεντανόστιμο βεβαιως, βεβαίως !!!


φιλια πολλά πολλά

ΔΕΛΦΙΝΑΚΙ said...

Καλή χρονιά με αγάπη και υγεία.Νοστιμότατο μου φαίνεται .Το τύπωσα να το δοκιμάσω γιατί μου αρέσουν όλα τα υλικά του και εμφανισιακά μου αρέσει :)
Καλή εβδομάδα

Eleni said...

Πολύ εντυπωσιακό, νόστιμο και γρήγορο!!!
Φιλιά πολλά!!!

Anonymous said...

από τοτε που τ δοκιμασα στο παρισι τα φτιαχνω συνεχεια και σπιτι μου!συνηθως βαζω ψωμι του τοστ ολικής ή ψίχα τόστιμο και εχει γινει η σπεσιαλιτε μου|!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...