Friday 21 March 2014

Μπακαλιάρος με πάπρικα


Δεν μπορώ να φανταστώ το τραπέζι της 25ης Μαρτίου, χωρίς τον πατροπαράδοτο μπακαλιάρο-σκορδαλιά.
Θα μοιραστώ σήμερα μαζί σας την αγαπημένη μου συνταγή για τηγανιτό μπακαλιάρο, όπου στο κουρκούτι προσθέτω και γλυκιά πάπρικα για περισσότερη νοστιμιά!
Πάμε να την φτιάξουμε!

Θα χρειαστούμε:
1 κιλό μπακαλιάρο παστό
2,5 κούπες τσαγιού αλεύρι που φουσκώνει μόνο του
2 κούπες τσαγιού νερό
1 κουταλάκι γλυκού πάπρικα γλυκιά
αλάτι (με προσοχή)
μπόλικο λάδι για το τηγάνισμα
Τι κάνουμε:
Κόβουμε τον μπακαλιάρο σε μεγάλα κομμάτια.
Τον βάζουμε σε λεκάνη με νερό που να τον καλύπτει και τον ξαλμυρίζουμε για 12 τουλάχιστον ώρες, αλλάζοντας το νερό 3-4 φορές.
Βάζουμε σε ένα μπολ το αλεύρι, τη πάπρικα, το αλάτι και το νερό και ανακατεύουμε το μείγμα καλά, μέχρι να γίνει χυλός.
Αν ο χυλός είναι πολύ πηκτός, τον αραιώνουμε με λίγο νερό, αν πάλι είναι πολύ αραιός, προσθέτουμε λίγο αλεύρι. Το ζητούμενο είναι ο χυλός μας να «στέκεται» πάνω στο ψάρι.
Βάζουμε στο τηγάνι μας αρκετό λάδι, να ζεσταθεί καλά.
Βυθίζουμε τα κομμάτια του μπακαλιάρου στο χυλό, αφήνουμε να τρέξει το περίσσευμα και αμέσως τα ρίχνουμε στο τηγάνι με το λάδι που έχει κάψει.
Μόλις σχηματιστεί χρυσαφένια κρούστα, γυρίζουμε προσεκτικά με ένα πιρούνι τα κομμάτια του ψαριού και από την άλλη πλευρά να πάρουν το ίδιο χρώμα.
Φροντίζουμε να μην γεμίζουμε το τηγάνι με πολλά κομμάτια, ώστε να υπάρχει χώρος να τα γυρίσουμε.
Τοποθετούμε τον τηγανισμένο μπακαλιάρο σε μια πιατέλα στρωμένη με μπόλικο χαρτί κουζίνας, για να απορροφηθεί το περιττό λάδι.
Καλή επιτυχία!!!
Ελένη Κ. (eleniscooking)

15 comments:

ΕΥΓΕΝΙΑ said...

Καλημέρα, καλημέρα!!! Λαχταρώ τη μέρα αυτή!!! Πέρα που γιορτάζει το αδερφάκι μου, ο μπακαλιάρος είναι το αγαπημένο μου ψάρι κι εκείνη τη μέρα έχει την τιμητική του!! Ωραία ιδέα η πάπρικα!

Ερμιόνη said...

Καλημέρα Ελενάκι!
Παρόλο που τα τηγανητά τα αποφεύγω, τον τηγανητό μπακαλιάρο τον έχω σε ιδιαίτερη εκτίμηση!
Πολύ μου αρέσει που προσθέτεις πάπρικα στο χυλό, θα το δοκιμάσω!
Σε φιλώ!

Tante Kiki said...

Καλημέρα Ελένη μου!!! Υπέροχος ο μπακαλιάρος σου και η πάπρικα τον νοστιμίζει ακόμα περισσότερο!!
Φιλιά!

Anonymous said...

Και που δεν τρώμε τηγανητά, μια τέτοια μέρα, που το καλεί, θα φάμε και θα αναστενάξει ο ντουνιάς κι απ τη σκορδαλιά που είθισται να συνοδεύει τηγανητό μπακαλιάρο. Ωραία λεπτομέρεια κι αυτή η συνταγή!
Κι επειδή το μάτι είναι αχόρταγο και πάντα κάνουμε παραπάνω κομμάτια και μας περισσεύει θα σας δώσω το κολπάκι που κάνω για τον τηγανισμένο μπακαλιάρο της επόμενης μέρας. Το έχω ξαναδώσει σαν τιπ μα δεν θυμάμαι που.
Μαδάμε σε μεγαλούτσικα κομμάτια τον τηγανισμένο μπακαλιάρο.
Σε κατσαρόλα βάζουμε λίγο λάδι και τσιγαρίζουμε μπόλικο ξερό κρεμμύδι. Ρίχνουμε μέσα και τα κομματάκια του μπακαλιάρου. Τα φέρνουμε μια δυο βόλτες να αναμειχθούν με τα κρεμμύδια και σβήνουμε με ξύδι!
Γίνεται ένα νέο μεζεδάκι για τις
τσιπουροουζοκρασάτες μαζώξεις σας

Νένα

mm_skg said...

Υπεροχος Ελενακι, κι εγω προσθετω παπρικα στο κουκουτι αλλα και κροκο Κοζανης! Καλα να περασετε την 25η Μαρτιου!

- spoonstories- said...

Ο μπακαλιάρος είναι στα καλύτερα του αυτές τις μέρες.Τη πάπρικα την έχω πολύ αγάπη.Καλημέρα κούκλα μου.

Anonymous said...

Πολύ καλή ιδέα η πάπρικα στο κουρκούτι Έλενα! Και πόσο αφράτος και τραγανός φαίνεται ο μπακαλιάρος σου! Φιλάκια!

www.foodaki.gr

Unknown said...

Πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση! Δε το έχω δοκιμάσει άλλα πρέπει να είναι γευστικό!:)

syros2js said...

Α, τί όμορφη ιδέα!
Γευστικότατη πρόταση!
Φιλάκια πολλά-πολλά!
Καλό Σαββατοκύριακο!!!
ΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ!

Unknown said...

Πολύ πετυχημένο το κουρκούτι, φαίνεται και από τη φωτογραφία! Τέλεια η ιδέα για την πάπρικα!
Φιλιά!

Ξανθή said...

Είμαι λάτρης του μπακαλιάρου και ιδιαίτερα του τηγανητού θα δοκιμάσω αυτό το κολπάκι.

Chrisi said...

Εγω βάζω πάπρικα σε όλα τα ψάρια πριν τα μαγειρεψω,τους δινει αλλο αρωμα,αλλη γευση και γλυκα,πολυ ωραια η συνταγη σου ,μπραβο Ελένη,φιλακια.

evonita said...

πολύ μου άρεσε αυτή η πινελιά της πάπρικας που πρόσθεσες!!!! :) φιλάκια πολλά Ελένη μου, ευχαριστούμε!!

Mary said...

Ελενάκι μου πολύ ωραία πρόταση!

Φιλάκια, καλό Σ/Κ!

Maria B. said...

Ολο εμπνεύσεις μου είσαι!!! βρε τι κοπέλα είσαι εσύ ???? χιχιχι παιρνω κομματάκι για να δοκιμάσω γιατί με την πάπρικα έχω πολύ καλή σχέση !!!

πολλές καλημέρες και καλή βδομάδα !!!

φιλια πολλά πολλά

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...