Friday 13 June 2014

Τάρτα με ζαμπόν και τυριά


Πανεύκολη και πεντανόστιμη η σημερινή μας τάρτα.
Ετοιμάζεται πολύ γρήγορα, καθώς δεν χρειάζεται να ανοίξουμε φύλλο για την βάση. Χρησιμοποίησα χωριάτικα φύλλα του εμπορίου, που τα είχα πρόχειρα στο ψυγείο.
Η γέμιση ετοιμάζεται αμέσως. Μέσα σε λίγη ώρα, έχουμε την τάρτα μας στο φούρνο να ψήνεται! Ιδανική λύση για την περίπτωση που δεν έχουμε πολύ χρόνο για μαγείρεμα.
Την πασπάλισα με σουσαμάκι και λίγη πάπρικα πριν την βάλω στον φούρνο, της πηγαίνουν και τα δύο.
Μπορούμε να την προσφέρουμε σε έναν μπουφέ. Αλλά γίνεται ένα ωραιότατο κυρίως πιάτο, αν την συνοδεύσουμε με κάποια σαλάτα της αρεσκείας μας.
Πάμε να δούμε πως θα την φτιάξουμε.

Τα υλικά μας:
3-4 χωριάτικα φύλλα, έτοιμα
250 γρ. ζαμπόν, σε δύο χονδρές φέτες
100 γρ. γραβιέρα
170 γρ. ανθότυρο
100 γρ. γκούντα
5 μέτριες ψιλοκομμένες, λιαστές ντομάτες
3 μεγάλα αυγά
150 γρ. κρέμα γαλακτος 35% λιπαρά
100 γρ. φρέσκο γάλα
1 κουταλιά σιμιγδάλι ψιλό ή 2 κουταλιές τριμμένη φρυγανιά
μισό κουταλάκι γλυκιά πάπρικα
μισό κουταλάκι δυόσμο
μισό κουταλάκι ρίγανη
αλάτι και πιπέρι
ελαιόλαδο
Για το πασπάλισμα
σουσάμι
λίγη γλυκιά πάπρικα
Τι κάνουμε:
Λαδώνουμε ένα πυρέξ, με μέγεθος 22εκ.Χ30εκ.
Στρώνουμε το πρώτο φύλλο στη βάση, αφήνοντας το περίσσευμα να εξέχει στα πλάγια. Με ένα πινέλο λαδώνουμε πολύ καλά όλο το φύλλο. Επαναλαμβάνουμε το ίδιο και με τα άλλα φύλλα.
Τα φύλλα που χρησιμοποίησα ήταν αρκετά χονδρά και δεν χρειάστηκαν περισσότερα από τέσσερα.
Κόβουμε τις δύο χονδρές φέτες του ζαμπόν σε μικρά κυβάκια. Βάζουμε λίγο ελαιόλαδο σε ένα αντικολλητικό τηγανάκι και σοτάρουμε το ζαμπόν. Το αφήνουμε στην άκρη.
Κόβουμε τα τυριά σε κομμάτια. Τα βάζουμε στο μούλτι και τα κόβουμε σε μικρά κομματάκια.
Σε μπολ βάζουμε τα αυγά, την κρέμα γάλακτος, το ψιλό σιμιγδάλι, τα μυρωδικά, αλάτι και πιπέρι. Προσέχουμε την ποσότητα του αλατιού που θα προσθέσουμε, επειδή τα τυριά περιέχουν ήδη αλάτι. Με το σύρμα των αυγών χτυπάμε τα υλικά να ενοποιηθούν.
Προσθέτουμε στο μπολ τα τριμμένα τυριά, τις λιαστές ντομάτες και το σοταρισμένο ζαμπόν. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε όποιο είδος ζαμπόν μας αρέσει. Αν θέλουμε, χρησιμοποιούμε τυριά και κρέμα γάλακτος με χαμηλά λιπαρά.
Ανακατεύουμε και ρίχνουμε την γέμιση μέσα στο πυρέξ με τα λαδωμένα φύλλα.
Γυρίζουμε τα φύλλα προς τα μέσα, σχηματίζοντας κόθρο. Λαδώνουμε καλά τον κόθρο με ένα πινέλο.
Πασπαλίζουμε όλη την επιφάνεια της τάρτας, μαζί και τον κόθρο, με σουσάμι και αν θέλουμε με λίγη γλυκιά πάπρικα.

Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στους 180-190 βαθμούς Κελσίου, για 40 λεπτά περίπου ή ως να ροδίσουν όμορφα ο κόθρος και η επιφάνεια της τάρτας και να έχουν ψηθεί τα φύλλα της βάσης.
Αφήνουμε την τάρτα για 5 λεπτά, να πέσει η θερμοκρασία της και κατόπιν κόβουμε σε κομμάτια και σερβίρουμε.
Καλή μας όρεξη!
Ειρήνη Ε.

13 comments:

Sofia said...

Μμμμμ μου έχει ανοίξει η όρεξη!! Ευχαριστούμε πολύ για τη συνταγή!! Θα την παραδώσω στην μητέρα μου γιατί εγώ δεν τα πάω και πολύ καλά με τη μαγειρική (αν και πρέπει σιγά σιγά να ξεκινήσω να προσπαθώ χιχι) Καλή συνέχεια εύχομαι! Πολλά φιλούθκια ;)

Anonymous said...

Καλημέρα
Εύκολη δείχνει πραγματικά και τα υλικά της μου αρέσουν.
Τι εννοείτε κομμάτι ζαμπόν?
Εχω φέτες ζαμπόν, μπορώ να βάλω?
Και πόσες?
Ευχαριστώ

Tante Kiki said...

Καλημέρα Ειρήνη μου... τέλεια και πεντανόστιμη η τάρτα σου!!! Την λιμπίστικα γιατί όλα τα υλικά της μου είναι αγαπημένα και οι λιαστές ντομάτες της χαρίζουν έξτρα νοστιμιά!!
Καλή συνέχεια!!

Unknown said...

Πραγματικά φαίνεται πολύ εύκολη και νόστιμη συνταγή!!
Ωχ,μου άνοιξε η όρεξη τώρα!!

DIMI said...

Tέλεια η ταρτούλα σου Ειρήνη μου!Εύκολη συνταγή καί σίγουρα πεντανόστιμη!!Θά τήν δοκιμάσω!!Καλό Σ/Κ!!Φιλάκια!

SpIrToKoYto said...

Ωχ Παναγίτσα μου...από το πρωί την ονειρεύομαι αυτή την τάρτα...Γειά στα χέρια σου Ειρηνάκι μου....!!!!

Καλό μεσημερι και πολλά πολλά φιλιά σε όλες σας...♥

ΕΛΕΝΑ said...

Βλέπεις τι σου λέει η Βιβή, ε????
Μπηχτή είναι για να μας φέρεις την τάρτα στο καφεδάκι μας την άλλη εβδομάδα.
Εγώ δεν αφήνω καν υπονοούμενα, το ζητάω στα ίσια χα χα χαα!
Φιλάκια!

- spoonstories- said...

Μια λέξη έχω μόνο να πω..Τέλεια!! Φιλιά κοριτσάρα μου να περάσεις όμορφο Σ/Κ

Ειρήνη Ε. said...

Καλημέρα! Σας ευχαριστώ για τα όμορφα σχολιά σας στην πεντανόστιμη και πανεύκολη τάρτα μας!
Φίλε-η ανώνυμε-η, αν χρησιμοποιήσεις φέτες ζαμπόν το βάρος τους να είναι όσο αναφέρεται στην συνταγή, δηλαδή 250 γρ.
Καλή μας ημέρα! Καλό Σαββατοκύριακο.

Unknown said...

Ωραία συνταγή Ειρήνη μου...νόστιμη και εύκολη φαίνεται και αυτή...καταγράφεται...

Ερμιόνη said...

Οι τάρτες είναι φανταστικές για οποιαδήποτε ώρα της ημέρας!
Είναι πανεύκολες και με συνδυασμούς υλικών που πάντα καταφέρνουν να ικανοποιήσουν!
Τώρα εδώ με τα ωραία τυράκια και το ζαμπόν, τι να πούμε βρε Ειρήνη;
Γίνεται να μη λατρέψουμε ένα τέτοιο πιάτο;
Φιλιά

Maria B. said...

Να είχα Ειρηνάκι μου την ταρτουλα σου σήμερα στο γραφείο για τσιμπολόγημα και τι στον κόσμο.
Φαίνεται πεντανόστιμη !!!

φιλια πολλά

Mary said...

Πω πω πω νοστιμιά!!!
Ειρηνάκι μου όταν μπαίνεις στην κουζίνα ξεσηκώνεις τις γειτονιές, μέχρι εδώ έρχεται η μυρωδιά!

Φιλιά!!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...