Friday 9 January 2015

Ψωμί στην γάστρα χωρίς ζύμωμα


Σας βεβαιώνω πως η σημερινή συνταγή είναι από τις πιο εύκολες, πετυχημένες και νόστιμες συνταγές για σπιτικό ψωμί που έχω δοκιμάσει.
Από τον τίτλο και μόνο καταλαβαίνετε ότι πρόκειται για μια εύκολη συνταγή.
Ένα ψωμάκι χωρίς ζύμωμα, χωρίς τεχνικές και κυρίως χωρίς άγχος.
Ένα υπέροχο ψωμάκι με τραγανή κόρα και αφράτη ψίχα!
Από τότε που ανακάλυψα την συνταγή εδώ, δεν έχω ξαναγοράσει ψωμί. Ετοιμάζω από το βράδυ την ζύμη και την άλλη μέρα ψήνω, έτσι έχω κάθε μέρα φρέσκο υπέροχο ψωμάκι!
Και φυσικά μ’ αρέσει να «παίζω» με τις γεύσεις, προσθέτοντας κατά καιρούς διάφορα αρωματικά (όπως θυμάρι, ρίγανη, δεντρολίβανο), σκόρδο, τριμμένο τυρί ή ξύσμα πορτοκάλι, κράνμπερις, ξηρούς καρπούς κ.α.
Πάμε να σας πω πόσο εύκολα θα φτιάξουμε αυτό το πραγματικά υπέροχο ψωμάκι!!

Θα χρειαστούμε:
3 φλιτζάνια αλεύρι για όλες τις χρήσεις
μισό κουταλάκι αλάτι
1 γεμάτο κουταλάκι μαγιά σκόνη
1 1/2 φλιτζάνια νερό
Στην πράξη:
Σε ένα μεγάλο μπολ, ανακατεύουμε το αλεύρι, το αλάτι και τη μαγιά. Προσθέτουμε το νερό και ανακατεύουμε με μια σπάτουλα.
Το μείγμα μας θα είναι υδαρές, έτσι πρέπει να είναι.
Καλύπτουμε το μπολ με πλαστική μεμβράνη και το αφήνουμε για 12-18 ώρες στο πάγκο της κουζίνας να φουσκώσει. Μη σας φοβίζει η όψη του, το μείγμα θα είναι υδαρές και με αρκετές φουσκάλες.
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 220 βαθμούς, με αέρα.
Όταν η θερμοκρασία φτάσει στους 220 βαθμούς, τοποθετούμε τη μαντεμένια γάστρα σκεπασμένη με το καπάκι της στον φούρνο και την θερμαίνουμε για 30 λεπτά.
Εν τω μεταξύ τοποθετούμε την ζύμη σε μια αλευρωμένη επιφάνεια και σχηματίζουμε μια μπάλα. Την καλύπτουμε με πλαστική μεμβράνη και αφήνουμε να φουσκώσει ώσπου να ζεσταθεί η γάστρα μας.
Βγάζουμε προσεκτικά την ζεστή γάστρα από το φούρνο και τοποθετούμε μέσα με πολλή προσοχή την ζύμη. Δεν προσθέτουμε καθόλου λάδι, ούτε στην γάστρα αλλά ούτε και στην ζύμη.
Σκεπάζουμε την γάστρα με το καπάκι και ψήνουμε για 30 λεπτά.
Μετά από 30 λεπτά αφαιρούμε το καπάκι και ψήνουμε για 15 επιπλέον λεπτά περίπου, να πάρει χρώμα η επιφάνεια του ψωμιού μας.
Όταν ψηθεί, αφαιρούμε προσεκτικά το ψωμί από την γάστρα και το τοποθετούμε σε μια σχάρα, να κρυώσει.

Σημειώσεις:
- Αν δεν έχουμε μαντεμένια γάστρα, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε οποιαδήποτε άλλη γάστρα διαθέτουμε, στρώνοντας στην βάση της ένα κομμάτι αντικολλητικό χαρτί ψησίματος.
- Σε περίπτωση που δεν έχουμε καθόλου γάστρα, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα στρογγυλό ή οβάλ μικρό πυρέξ με βάθος, αλλά τότε θα πρέπει να κάνουμε τα εξής: Παραλείπουμε εντελώς την προθέρμανση του σκεύους. Στρώνουμε αντικολλητικό χαρτί ψησίματος στον πάτο του πυρέξ και τοποθετούμε επάνω την ζύμη. Σκεπάζουμε το πυρέξ καλά με ένα κομμάτι αλουμινόχαρτου και ψήνουμε το ψωμί για 40 – 45 λεπτά περίπου.
Στην συνέχεια αφαιρούμε το αλουμινόχαρτο και συνεχίζουμε λίγο ακόμη το ψήσιμο, να πάρει χρώμα η επιφάνεια του ψωμιού μας.
Καλή επιτυχία!!!
Ελένη Κ. (eleniscooking)

17 comments:

Decor Asylum said...

Πολύ ενδιαφέρον Έλενα! Αν και έχω αρτοπαρασκευαστή, θα τη δοκιμάσω κάποια στιγμή γιατί το ψωμί που μάς δείχνεις στις φωτογραφίες, φαίνεται λαχταριστό!
Την καλημέρα μου & καλό Σαββατοκύριακο :*

Unknown said...

Λίγα υλικά και εύκολη συνταγή!
Αν και έχω αρτοπαρασκευαστή δεν τον έχω δοκιμάσει ποτέ!
Λες να δοκιμάσω να φτιάξω με την συνταγή σου το ψωμάκι;

Wise Owl said...

Τρελαίνομαι για σπιτικό ψωμί και η μέθοδός σου φαίνεται τόσο εύκολη! Θα το δοκιμάσω!
Αθηνά
Craftaholic.gr

Maria B. said...

Πω πω τι μου κάνεις Λενάκι μου !!!! μεχρι εδώ έφτασε η μυρωδιά του !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ευχαριστούμε για την συνταγή !

καλημέρα και καλό σ/β


- spoonstories- said...

Εμένα Ελενάκι μου η μητέρα μου φτιάχνει ψωμί με προζύμι.Το κάνει μαι φορά την εβδομάδα και διατηρείτε ψυγείο. Χρόνια έχουμε να αγοράσουμε έτοιμο. Αλλά μερικές φορές χρειάζονται και λύσεις ποιο γρήγορες όπως αυτή που μας δείχνεις! Είμαι τόσο υπέρ να φτιάχνουμε το δικό μας ψωμάκι!!

sun kiriaki said...

μμμμμμ ωραιο υπεροχο ψωμακι...σεδον μου ρχεται και η ψωμενια μυρωδια του!!!!
καλο σουκου!!!!!

Anonymous said...

Η κουζίνα μου δεν έχει λειτουργία αέρα. Μπορώ να φτιάξω το ψωμάκι; Θα πετύχει στο ψήσιμο;

Rena said...

Τρελαίνομαι με τη μυρωδιά του ψωμιού!!!
Φιλάκια πολλά!!!

DIMI said...

Εχω πολύ καιρό νά φτιάξω ψωμί Ελένη μου!!Ζήλεψα τό δικό σου!!!Εύκολη συνταγή καί 5νόστιμη!!!Θά τήν δοκιμάσω!!Καλό Σ/Κ!!Φιλιά!

Ερμιόνη said...

Πάρα πολύ εύκολο ψωμάκι Ελένη!
Πραγματικά μοιάζει να γίνεται μόνο του.
Και από τις φωτογραφίες φαίνεται φοβερά δελεαστικό!
Φιλιά πολλά!

evi@thehealthycook said...

δεν υπάρχει καλύτερο από το σπιτικό ψωμί! και αυτό εδώ φαίνεται υπέροχο! η κόρα του είναι απίθανη!
μπράβο!

Unknown said...

Πολύ εύκολη και νόστιμη η συνταγή σου!!! Θα την φτιάξω σύντομα!!!
Καλό σ/κ
Φιλάκια

Μυρωδία said...

Η μυρωδιά του ψωμιού στο φούρνο σου ζεσταίνει την ψυχή!! Ιδίως όταν δεν έχεις ξεπατωθεί να ζυμώνεις κιόλας -- αν και το ζύμωμα κάνει μπράτσα!

ΕΛΕΝΑ said...

Ελενάκι μου το ψωμάκι σου έχει κάνει θραύση, από την ώρα που ανάρτησες την συνταγή το έφτιαξαν και το ευχαριστήθηκαν ένα σωρό φίλοι!
Πολλά πολλά μπράβο σου!
Φιλάκια!

Ειρήνη Ε. said...

Φοβερό το ψωμί στην γάστρα Ελένη μου! Με το που το βλέπει κανείς του γεννάται η επιθυμία να το.... καταβροχθίσει!!!! Θα το δοκιμάσω στην πήλινη γάστρα μου. Είμαι σίγουρη ότι θα γίνει εξαιρετικό!!
Καλό βράδυ.

Beauty Follower said...

Τι όμορφο καρβελάκι!

http://beautyfollower.blogspot.gr

Mary said...

Και μόνο που το βλέπω Ελενάκι μου τρελαίνομαι! Γάστρες έχω τις παραδοσιακές πήλινες, θα το δοκιμάσω.

Σε φιλώ!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...