Friday 3 April 2015

Λαχανοσαλάτα με σάλτσα pesto


Για το πασχαλινό τραπέζι θα σας προτείνω μιαν ιδιαίτερη και πολύ νόστιμη σαλάτα!
Η ιδέα για την σαλάτα αυτή προέκυψε εξ' αιτίας της κόρης μου. Έχει αδυναμία στην σάλτσα pesto και αρκετές φορές όταν βρίσκουμε φρέσκο βασιλικό, το φτιάχνει μόνη της.
Εδώ και αρκετό καιρό έχω αποκτήσει και εγώ αυτήν την αδυναμία!
Αυτές τις ημέρες άρχισα να προγραμματίζω τα φαγητά και όλα τα υπόλοιπα που θα φτιάξω φέτος για το πασχαλινό μας γεύμα. Σκέφθηκα λοιπόν να δοκιμάσω να προσθέσω pesto στην αγαπημένη μας λαχανοσαλάτα με καρότο.
Η δοκιμή πέτυχε, το αποτέλεσμά της φωτογραφήθηκε και κατόπιν ..... καταβροχθίστηκε μαζί με το φαγάκι που είχα ετοιμάσει εκείνη την ημέρα.
Η σάλτσα pesto μεταμορφώνει την απλή λαχανοσαλάτα, δίνοντάς της πιο έντονη γεύση.
Αν βρείτε φρέσκο βασιλικό, μπορείτε να ετοιμάσετε σπιτικό pesto με την συνταγή που έχουμε δώσει εδώ αλλιώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κάποιαν έτοιμη.
Έχω δοκιμάσει διάφορες μάρκες αυτής της σάλτσας που κυκλοφορούν στην αγορά. Αυτό που διαπίστωσα ήταν ότι καμιά δεν είναι ίδια με την άλλη. Άλλη είχε πιο έντονη και άλλη πιο ήπια γεύση. Κάποια ήταν πολύ αλμυρή, κάποια άλλη περιείχε και λεμόνι. Η επιλογή είναι καθαρά θέμα γούστου!
Η δόση της σαλάτας που δίνω παρακάτω είναι για τρία άτομα.
Πάμε να την φτιάξουμε!!

Θα χρειαστούμε:
1/3 από ένα μικρό λάχανο
1 μικρό καρότο
1 καλά γεμάτη κουταλιά σάλτσα pesto
3-4 κουταλιές ελαιόλαδο
2 κουταλιές τριμμένη παρμεζάνα
1/4 κουταλάκι ξερό σκόρδο
πράσινες μικρές ελιές
κουκουνάρι
αλάτι
έξτρα τριμμένη παρμεζάνα
Προαιρετικά
λίγο ξύσμα πορτοκαλιού
Στην πράξη:
Ψιλοκόβουμε το λάχανο και το βάζουμε σε ένα ωραίο μπολ σερβιρίσματος.
Τρίβουμε το καρότο στον ψιλό τρίφτη τυριού. Αν μας αρέσει μπορούμε να το τρίψουμε και στο χονδρό τρίφτη. Το τοποθετούμε επάνω στο τριμμένο λάχανο.
Βάζουμε σε ένα μπολάκι την σάλτσα pesto, το ελαιόλαδο, την παρμεζάνα, το ξερό σκόρδο.
Ανακατεύουμε πολύ καλά τα υλικά μας, δοκιμάζουμε και προσθέτουμε όσο αλάτι χρειάζεται για να αρτυθεί όλη η σαλάτα. Αν μας αρέσει μπορούμε να βάλουμε και λίγο φρεσκοτριμμένο μαύρο πιπεράκι.
Με ένα κουτάλι τοποθετούμε την σάλτσα που φτιάξαμε περιμετρικά του μπολ, γύρω γύρω από το τριμμένο καρότο.
Πασπαλίζουμε με όσο κουκουνάρι θέλουμε. Εγώ βάζω μπόλικο γιατί μου αρέσει πολύ!
Ρίχνουμε από πάνω πράσινες μικρές ελίτσες ή και μαύρες αν θέλουμε να έχουμε κάποια χρωματική αντίθεση.
Τέλος, προσθέτουμε τριμμένη παρμεζάνα ή φλούδες παρμεζάνας και αν θέλουμε λίγο ξύσμα πορτοκαλιού.
Πριν σερβίρουμε στα πιάτα μας, φροντίζουμε να ανακατέψουμε την σαλάτα πολύ καλά, ώστε να αρτυθεί όλη η ποσότητα του λάχανου και του καρότου.
Ενδεχομένως να χρειαστεί να προσθέσουμε λίγο περισσότερο ελαιόλαδο.
Αν η σάλτσα pesto που έχουμε επιλέξει για την σαλάτα μας έχει έντονη γεύση, δεν χρησιμοποιούμε περισσότερο από μία κουταλιά στην προτεινόμενη ποσότητα λάχανου-καρότου.
Καλή επιτυχία!
Ειρήνη Ε.

18 comments:

Maxistinkouzina said...

Δεν έχω δοκιμάσει τον βασιλικό με την λαχανοκαροτοσαλάτα, είναι μία καινούργια πρόκληση!!
Σε ευχαριστούμε πολύ!
Πολλά φιλιά!

DIMI said...

Καλημέρα Ειρήνη μου!!!Μμμ,νόστιμη καί πρωτότυπη συνταγή!!Μού αρέσει η σάλτσα πέστο μέ βασιλικό!Θά τήν δοκιμάσω!!Είμαι σίγουρη ότι θά αρέσει !!!Καλό Σ/Κ!!!Φιλιά!!

Αγγελική~CooKika said...

Μπράβο στην κόρη!! Κι εγώ όποτε βρίσκω βασιλικό φτιάχνω πέστο και μετά το βάζω όπου βρω. Δεν το έχω δοκιμάσει όμως με λάχανο...θα δοκιμαστεί άμεσα!
Καλημέρα!!

ΜΕΤΗ said...

Πολύ ενδιαφέρων συνδυασμός το λάχανο με τον βασιλικό, θα δοκιμαστεί άμεσα!!!
Καλό π/σ/κ!!!

- spoonstories- said...

Πάντα έχω ένα βάζο από σπιτική πέστο στη ψυγείο μου! Η άτιμη ταιριάζει παντού. Σε πίτσες,σε θαλασσινά,ζυμαρικά και εννοείται σαλάτα με λάχανο!!Είναι απλά απίστευτο!!!

Magia da Inês said...

⋰˚هჱܓ Salada deliciosa!!!
FELIZ PÁSCOA!!!
┏╮/╱
╰ჱ ╮
╱/╰┛

ΕΛΕΝΑ said...

Κι εμείς έχουμε αδυναμία στην πεστο, συνήθως την χρησιμοποιώ σε ζυμαρικά μα και στις σαλάτες θα ταιριάζει πολύ όμορφα!
Ωραία ιδέα μας έδωσες Ειρηνάκι!
Φιλιά, καλό απόγευμα!

Vasia b. said...

Πεστο σε σαλάτα η αλήθεια είναι πως δεν έχω δοκιμάσει !!!
Ο συνδυασμος δε της πεστο βασιλικού με το λάχανο καρότο μου ακούγεται πολύ ιδιαίτερος!!!
Φιλιά πολλά !!!!

Unknown said...

Πολύ πρωτότυπη συνταγή!!!
Θα την δοκιμάσω!!!
Καλό Πάσχα!!!

Ερμιόνη said...

Μου κάνει εντύπωση που η κορούλα σου έχει αδυναμία στη σάλτσα πέστο! Μα τι παιδί είναι αυτό;;
Σούπερ πραγματικά η σαλάτα, πολύ καλή πρόταση για το γιορτινό μας τραπέζι. Κλασικά θα βγάλω τις ελιές γιατί δεν τις πολυσυμπαθώ όμως :)
Φιλιά

Chrisi said...

Ωραια και γευστικη φαινεται η σαλατα ,το πεστο ειναι πολυ ωραιο ,φτιαχνω και εγω το Καλοκαιρι που εχουμε μπολικο βασιλικο,αλλα με λαχανο δεν το εχω φαει θα το δοκιμασω σιγουρα,φιλακια

Ariadni St. said...

Μου αρέσει πολύ και το λάχανο αλλά και η σάλτσα πέστο οπότε , όπως καταλαβαίνετε τη λάτρεωα τη σημερινη σας πρόταση!
Καλό ξημέρωμα :)

Αθηνά said...

Υπερπαραγωγή η σαλάτα σας κορίτσια!! Εύγε!!

zina said...

το κουκουναρι την απογειωσε! τη λατρεψα!

mookies said...

Υπέροχη και πρωτότυπη ακούγεται αυτή η εκδοχή της ταπεινής λαχανοσαλάτας.

Tante Kiki said...

Πολύ πρωτότυπη η σαλάτα με το πέστο!! Νοστιμότατη και με πολλά αρώματα και νοστιμιά!!

Maria B. said...

Πρώτα σε ελκύουν τα χρώματα και μετά η γεύση της και τα αρωματά της ! όλα τα υλικά δενουν πολύ καλά μεταξύ τους !!!!!

Μπραβο Ειρηνάκι μου !!!

γεια στα χεράκια σου !!!


φιλια πολλά πολλά

Mary said...

Παρούσα η μεγάλη σαλατοφάγος!!!
Ειρηνάκι μου, η αλήθεια είναι ότι βασιλικό στη μαγειρική δεν χρησιμοποιώ, αλλά η πρότασή σου μου κινεί το ενδιαφέρον! Πέστο λοιπόν στη λαχανοσαλάτα!

Φιλάκια κοντέσα μου!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...