Friday 8 December 2017

Κουραμπιέδες


Δεν ξέρω αν συμβαίνει και σ’ εσάς, αλλά εγώ έχω ένα κόλλημα με τα χριστουγεννιάτικα γλυκά.
Κάθε χρόνο θα φτιάξω την ίδια συνταγή για κουραμπιέδες και την ίδια για μελομακάρονα.
Και μιλάμε για πάνω από … 30 χρόνια!!
Το σκεπτικό μου είναι ότι αφού έχω δυο πετυχημένες συνταγές που αρέσουν σε όλους, γιατί να τις αλλάξω??
Ειδικά τα μελομακάρονά μου, δεν τολμάω να μην τα φτιάξω, τα περιμένουν όλοι πώς και πώς κάθε χρόνο.
Όμως επειδή είμαι άτομο που θέλει να πειραματίζεται συνέχεια στην κουζίνα, κάποιες φορές θα δοκιμάσω και κάποια άλλη συνταγή, παράλληλα με τις δικές μου.
Έτσι φέτος είπα να δοκιμάσω τους κουραμπιέδες του Παρλιάρου.
Το διαφορετικό σε αυτήν την συνταγή ήταν ότι οι κουραμπιέδες είχαν φυστίκι Αιγίνης αντί για μυγδαλάκι και άρωμα λεμονιού.
Το φυστίκι το κράτησα, όντως έδωσε την διαφορετική γεύση στους κουραμπιέδες. Το ξύσμα λεμονιού δεν το κράτησα, ο καλός μου μου δήλωσε ότι αν το βάλω δεν πρόκειται να δοκιμάσει ούτε έναν κουραμπιέ. Το αντικατέστησα με εσάνς βανίλιας.
Ωραιότατοι έγιναν οι κουραμπιέδες, αφράτοι αφράτοι, είναι πραγματικά μια πετυχημένη συνταγή!
Πάμε να τους φτιάξουμε και παρέα!

Τα υλικά μας:
600 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
300 γρ. βούτυρο γάλακτος (από αιγοπρόβειο γάλα)
110 γρ. ζάχαρη άχνη
80 γρ. φυστίκια Αιγίνης ανάλατα, καθαρισμένα
μισό κουταλάκι μπέικιν
30 γρ. κονιάκ
1 κουταλάκι εσάνς βανίλιας (ή ξύσμα από 1 λεμόνι)
Επιπλέον
αρκετή ζάχαρη άχνη για το πασπάλισμα
ανθόνερο (προαιρετικά)
Στην πράξη:
Βάζουμε στον κάδο του μίξερ το βούτυρο και την άχνη και τα χτυπάμε πολύ καλά με το φτερό, για 15-20 λεπτά. Το καλό χτύπημα είναι απαραίτητο, για να γίνουν αφράτοι οι κουραμπιέδες.
Προσθέτουμε την εσάνς (ή το ξύσμα), το μπέικιν, το κονιάκ και τμηματικά το αλεύρι, ανακατεύοντας στα ενδιάμεσα.
Τέλος προσθέτουμε τα φυστίκια και ανακατεύουμε να μοιραστούν στο υπόλοιπο μείγμα.
Εδώ θέλω να κάνω μια παρατήρηση.
Η αρχική συνταγή έλεγε για 130 γρ. φυστίκια. Θεωρώ υπερβολική αυτήν την ποσότητα, ακόμα και τα 80 γρ. που έβαλα εγώ, νομίζω ότι ήταν πάρα πολλά.
Πλάθουμε μικρά μπαλάκια και τα αραδιάζουμε σε ταψί στρωμένο με αντικολλητικό χαρτί φούρνου.
Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο με αέρα, στους 170 βαθμούς, για 15-20 λεπτά.
Αφού τους βγάλουμε από τον φούρνο, τους αφήνουμε να κρυώσουν αρκετά.
Κατόπιν αν μας αρέσει τους ραντίζουμε με ανθόνερο (εμάς μας αρέσει πολύ!)
Βάζουμε σε ένα μπολ μπόλικη ζάχαρη άχνη.
Βουτάμε λίγους λίγους τους κουραμπιέδες στην άχνη, να καλυφθούν ολόγυρα, και κατόπιν τους αραδιάζουμε σε πιατέλα σε στρώσεις.
Κάθε στρώση την πασπαλίζουμε με επιπλέον άχνη, κοσκινισμένη με ένα σουρωτηράκι.
Καλή επιτυχία, καλές γιορτές να έχουμε όλοι!!

Για οποιαδήποτε απορία, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας είτε στο μέιλ μας syntageskardias@yahoo.com είτε στην ομάδα ή την σελίδα μας στο facebook κι εμείς θα χαρούμε να σας απαντήσουμε.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...